شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۲۷۹
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: بوشهر از جمله ۹ استان کشور است که زیر پوشش طرح توزیع شیر رایگان قرار دارد و این طرح از روز چهارشنبه در مدرسه‌های این استان اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز چهارشنبه در این آیین آغاز این طرح در مدرسه امام جعفر صادق(ع) بوشهر گفت: همه دانش‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول دولتی و غیردولتی و پیش دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی جامعه هدف این طرح هستند. 

علیمراد کرمی افزود: همچنین همکاران فرهنگی این دوره‌های تحصیلی نیز از شیر رایگان مدارس بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: در استان بوشهر بیش از ۱۸۱ هزار دانش‌آموز و ۱۱ هزار همکار فرهنگی زیرپوشش طرح شیر رایگان در مدارس قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهارداشت: برای اجرای طرح شیررایگان در مدارس این استان  بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

کرمی ادامه داد: شرکت تولیدکننده شیر توسط اتحادیه صنایع لبنی و وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به توان تولید کارخانه انتخاب می‌شود و آموزش و پرورش نیز وظیفه نظارت بر روند اجرای طرح شیر مدارس را دارد.

وی تاکید کرد: شیر به‌عنوان یک تغذیه سالم باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش می‌شود فرهنگ استفاده از شیر در سبد غذایی خانواده‌ها و دانش‌آموزان نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: مناطق کم برخوردار کشور از سهمیه شیر مدارس برخوردار شدند و استان بوشهر یکی از ۹ استانی است که طرح توزیع شیر رایگان در آن اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: شیوه توزیع شیر در مدرسه‌ها هفته‌ای است و تا پایان سال تحصیلی باید هفته‌ای ۲ تا ۳ نوبت در قالب ۶۰ وعده غذایی در بین دانش‌آموزان توزیع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر