شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۲۵
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: سهمیه بنزین شناور‌های صیادی و تاکسی تلفنی‌ها از طریق دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری است و گام‌های مثبتی نیز برداشته شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، قاسم قائدی بیان کرد: پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی مصرف بنزین، برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا و بروز مشکل برای مردم، جلسات تنظیم بازار استان تشکیل شده و گشت‌های بازرسی و نظارت به طور مستمر اقدام به بازدید مستقیم و میدانی و بررسی عملکرد واحد‌های صنفی و تولیدی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۰ روز گذشته پنج جلسه تنظیم بازار با حضور دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و نمایندگان اصناف برگزار شده تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مطابق با سیاست‌های دولت، از هرگونه بهره‌برداری سوء جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: در همین راستا تاکنون نزدیک‌به دو هزار بازرسی میدانی توسط تیم‌های مشترک دستگاه‌های نظارتی اعم از صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام شده و در حدود ۱۸۰ مورد تشکیل پرونده صورت گرفته که در حال طی کردن سیر مراحل قانونی است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نقش مردم در کنترل قیمت‌ها و ایجاد آرامش در بازار کلیدی است افزود: مردم می‌توانند با تماس با شماره تلفن ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همچنین شماره ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی گزارشات خود را ثبت کنند.

قائدی خاطرنشان کرد:  تاکنون ۵۰۰ مورد گزارش مردمی در سامانه ۱۲۴ استان ثبت شده که موارد در حال پیگیری هستند.

وی بیان کرد: هرچند سهمیه‌بندی بنزین در برخی بخش‌ها می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، ولی خوشبختانه با پایش دقیق وضعیت بازار و بخش‌های خدماتی متکی به بنزین، در همان روز‌های اول این مسائل و مشکلات شناسایی شدند و در حال پیشگیری برای حل این مشکلات هستیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر ادامه داد: در همین زمینه مواردی، چون سهمیه بنزین شناور‌های صیادی و تاکسی تلفنی‌ها از طریق دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری است و  انتظار می‌رود به‌زودی مشکلات این بخش‌ها حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر