پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی اختصاصی «فکرشهر» (3)
فکرشهر: روز دوشنبه ـ 26 شهریورماه 1398 ـ بود که فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان معرفی شد و در آیین معارفه اش، استاندار بوشهر تاکید کرد که وی، قطعا فرماندار هم خواهد شد. به گزارش «فکرشهر»، هر چند با گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز حکم فرمانداری نوروزی صادر نشده، ولی با تاکیدی که استاندار بوشهر داشت، می توان به یقین گفت که فتح اله نوروزی، دومین فرماندار دشتستان در دولت های حسن روحانی خواهد شد؛ فرمانداری که بعد از حدود 6 سال معرفی می شود، چرا که در 4 سال دولت یازدهم و یک سال نخست دولت دوازدهم، «ارسلان زارع» فرماندار دشتستان بود و پس از وی نیز، فرمانداری به مدت حدود 8 ماه به صورت سرپرستی اداره می شد و اکنون و پس از حدود 6 سال، فرمانداری جدید برای این بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر معرفی شده است. در سال 1393 و پس از معارفه ارسلان زارع در دشتستان، پرونده ای در «فکرشهر» برای وی گشودیم و از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه های مختلف و عموم مردم خواستیم به این سوال پاسخ دهند که «اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟»؛ پرونده ای که تا آخرین سال حضور ارسلان زارع نیز گشوده بود و هر سال با بررسی عملکرد وی در حوزه های مختلف و انتشارش در «فکرشهر» ادامه می یافت. از آن جایی که «فتح اله نوروزی»، به زودی حکم فرمانداری برای دشتستان را دریافت خواهد کرد، چنین پرونده ای را برای وی نیز گشوده ایم و در «فکرشهر» از عموم مردم و کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف پرسیده ایم: ـ اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟ ـ به نظر شما فتح اله نوروزی چه کاری را در دشتستان، در اولویت اقداماتش قرار دهد؟ ـ شما برای مشکلات شهرستان و اولویت هایی که مد نظرتان است، چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
کد خبر: ۶۴۴۳۹
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

فکرشهر ـ وحید امیر*: در حوزه عمرانی شهرستان دشتستان، فقدان برنامه یکپارچه و بلندمدت و هدفمند از معضلات اساسی است. این مساله باعث شده تا تصمیم‌ سازان بدون ترسیم کردن چارچوبی برای آینده این شهرستان با تفکری روزمره به سراغ حوزه عمرانی بیایند؛ هر وقت مشکل عمرانی پیش آمده با دستپاچگی به سراغ آن رفته و هیچ برنامه مدونی برای رفع مشکل نداشته‌اند.

 یکی از این مشکلات، مشکل آب شهرستان دشتستان است.

واقعاً فرمانداران قبلی و مدیران استانی را باید مواخذه و بازخواست کرد که ذره ای به فکر آب شهرستان نبودند و پرسید، چرا آینده نگری نکردند و اقدامی موثر در این راستا صورت نگرفته است؟! باید یقه مدیران قبلی را گرفت و پرسید چرا تمام هم و غم آنها افتتاح پروژه های عمرانی و ویترینی و شو تبلیغاتی بوده است و اولویت های عمرانی در سطح دشتستان هیچ وقت شناسایی نشده و تنها بر اساس کارهای مدیران قبلی ادامه پیدا کرده است.

هدف گریزی مدیران و نبود برنامه عمرانی طولانی‌مدت در دشتستان داستانی طولانی دارد و مشکلات این حوزه گلوی مردم را فشرده و نارضایتی ایجاد کرده است.

 دومین موضوع، عدم پیشرفت زیرساخت های ورزشی و فرهنگی و هنری در دشتستان است، این شهرستان دارای ظرفیت فرهنگی و ورزشی بالایی است، ولی از نظر زیرساختی کار مهمی صورت نگرفته است.

با وجود فقر امکانات و زیرساخت ها در حوزه ورزشی و فرهنگی در این شهرستان، چهره‌های شاخصی هستند که در سطح ملی و بین المللی در فقر امکانات و در بستر های تمرینی نامناسب، موفقیت های ارزشمندی کسب کرده‌اند اما گویا مدیران ما گوششان به این موفقیت ها و مدال ها بدهکار نیست.

 کار مدیران در حوزه عمرانی فقط محدود به جاده سازی شده بدون اینکه به زیرساخت های فرهنگی و ورزشی و هنری بها داده شود.

بدون تردید تقویت حوزه فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه عمرانی و اقتصادی در توسعه یافتگی بسیار مهم است اما در دشتستان این مساله رها شده است.

 دشتستان،استعدادهای عظیمی در حوزه فرهنگی و ورزشی و هنری دارد که هرچه زودتر باید زیرساخت‌های عمرانی در این حوزه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 پروژه های نیمه تمام و بر زمین مانده عمرانی از دیگر مشکلات شهرستان دشتستان است، هر مدیری در دوره مدیریت خود باید تعداد زیادی پروژه افتتاح کند تا کارنامه پرباری را تحویل دهد بدون اینکه به خسارت‌های زیانبار آن توجه کنند.

 امروز بخشی و منطقه‌ای در دشتستان وجود ندارد که پروژه های فرسوده و نیمه تمام نداشته باشد.

عدم افتتاح پروژه‌های جدید و اتمام پروژه‌های دوره‌های گذشته بزرگترین خدمت به مردم دشتستان است.

 به باور نگارنده، مدیران شهرستان دشتستان باید با عدم برنامه ریزی عمرانی شلوغ باید بر پروژه های عمرانی موثر و کم شمار متمرکز شوند تا آثار آن متبلور شود.

*کارشناس عمران، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و عضو شورای مرکزی جوانان اصلاح طلب دشتستان

 

در این باره

 اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه روستایی/ محمدمهدی مشایخی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان از دیدگاه «محمدباقر سعادت»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر