پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شورای نگهبان ضمن اعلام مخالفت با لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری_صنعتی که منطقه آزاد بوشهر هم جزو آن ها بود، ایراد سابق شورا در خصوص مغایرت این مصوبه مجلس با اصل 74 قانون اساسی را کماکان به قوت خود باقی دانست...
کد خبر: ۶۴۴۵۳
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: شورای نگهبان ضمن اعلام مخالفت با لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری_صنعتی که منطقه آزاد بوشهر هم جزو آن ها بود، ایراد سابق شورا در خصوص مغایرت این مصوبه مجلس با اصل 74 قانون اساسی را کماکان به قوت خود باقی دانست.

به گزارش فکرشهر، به موجب اصلاح و تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری_صنعتی، در تاریخ 27آبان و در خلال تنش‌های ناشی از افزایش قابل توجه قیمت بنزین در مجلس شورای اسلامی، لایحه راهی شورای نگهبان شد.

کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان، پس از بررسی اصلاحات صورت گرفته در نامه‌ای‌ به رئیس مجلس شورای اسلامی نظر شورای نگهبان را درباره لایحه مذکور اعلام می‌کند. محتوای این نامه حاکی از آن است، ایراد قبلی شورای نگهبان ناظر بر مغایرت لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اصل 74 قانون اساسی به قوت خود باقی است.

متن نامه شورای نگهبان خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«علی‌رغم اصلاحات به عمل آمده، از آنجا که بر اساس اصل 74 قانون اساسی، پیشنهاد لایحه دارای فرآیند خاصی است و باید پس از تصویب هیأت وزیران به مجلس تقدیم شود، نامه هیأت وزیران در خصوص موافقت با اصلاحات انجام شده توسط مجلس شورای اسلامی، رافع ایراد سابق این شورا نخواهد بود، لذا ایراد سابق شورا در خصوص مغایرت این مصوبه با اصل 74 قانون اساسی کماکان به قوت خود باقی است.»

به نوشته فارس، در تاریخ 11 شهریور سال گذشته، لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری_صنعتی از جمله منطقه آزاد بوشهر، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود که شورای نگهبان 14 مهر همان سال در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی آن را مغایر با اصل 74 قانون اساسی دانسته بود.

در پیوست نامه شورای نگهبان همچنین اظهارنظر هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی‌بر مغایرت لایحه مذکور با بند 11 و 17 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بند 1 جزء «د» سیاست‌های آمایش سرزمینی برای بهارستانی‌ها ارسال شده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر