سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی اختصاصی «فکرشهر» (5)
فکرشهر: روز دوشنبه ـ 26 شهریورماه 1398 ـ بود که فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان معرفی شد و در آیین معارفه اش، استاندار بوشهر تاکید کرد که وی، قطعا فرماندار هم خواهد شد. به گزارش «فکرشهر»، هر چند با گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز حکم فرمانداری نوروزی صادر نشده، ولی با تاکیدی که استاندار بوشهر داشت، می توان به یقین گفت که فتح اله نوروزی، دومین فرماندار دشتستان در دولت های حسن روحانی خواهد شد؛ فرمانداری که بعد از حدود 6 سال معرفی می شود، چرا که در 4 سال دولت یازدهم و یک سال نخست دولت دوازدهم، «ارسلان زارع» فرماندار دشتستان بود و پس از وی نیز، فرمانداری به مدت حدود 8 ماه به صورت سرپرستی اداره می شد و اکنون و پس از حدود 6 سال، فرمانداری جدید برای این بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر معرفی شده است. در سال 1393 و پس از معارفه ارسلان زارع در دشتستان، پرونده ای در «فکرشهر» برای وی گشودیم و از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه های مختلف و عموم مردم خواستیم به این سوال پاسخ دهند که «اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟»؛ پرونده ای که تا آخرین سال حضور ارسلان زارع نیز گشوده بود و هر سال با بررسی عملکرد وی در حوزه های مختلف و انتشارش در «فکرشهر» ادامه می یافت. از آن جایی که «فتح اله نوروزی»، به زودی حکم فرمانداری برای دشتستان را دریافت خواهد کرد، چنین پرونده ای را برای وی نیز گشوده ایم و در «فکرشهر» از عموم مردم و کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف پرسیده ایم: ـ اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟ ـ به نظر شما فتح اله نوروزی چه کاری را در دشتستان، در اولویت اقداماتش قرار دهد؟ ـ شما برای مشکلات شهرستان و اولویت هایی که مد نظرتان است، چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
کد خبر: ۶۴۶۳۵
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

فکرشهر ـ ضیاءالدین لیراوی*: با توجه به نقش و جایگاه نخبگان در توسعه جوامع، با بررسی اجمالی کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه به وضوح شاهد ایفای نقش نخبگان در تصمیم گیری های کلان آن جوامع هستیم. در واقع از فرد نخبه به عنوان سرمایه انسانی جهت برون رفت از مشکلات استفاده می شود.

همواره نقش نخبگان در کشورهای توسعه یافته به صورت قانونی و هدفمند تعریف شده است؛ اما در کشور ما این مهم هنوز به بلوغ کامل نرسیده است، چون که به جایگاه نخبگان معمولا سلیقه ای و به بیان بهتر دستوری نگریسته می شود که خود عواقب غیر قابل جبرانی در پیش داشته و خواهد داشت که یکی از آن عواقب، به مهاجرت نخبگان به دیگر سرزمین ها می انجامد. می طلبد مسوولین امر در سطح کلان به این امر نگاهی جامع تر داشته باشند که بتوان از سرمایه های انسانی خود جهت برون رفت از مشکلات نهایت استفاده را داشته باشیم.

اکنون شهرستان  دشتستان در کنار سرمایه های خدادادی و همچنین از حیث نیروی انسانی متخصص با مدارج علمی بالا از ظرفیت بالایی برخوردار است که می توان با بستر سازی و دعوت گرفتن جهت مشارکت از ایده های افراد نخبه، گره از مشکلات شهرستان را در هر زمینه ای باز کرد و شاهد رشد و تعالی شهرستان باشیم.

● با توجه به این که فرماندار شهرستان جناب آقای نوروزی خود از افراد فرهنگی استان می باشد،  قطعا دیدگاه ایشان نسبت به نخبگان و افراد صاحب فکر و ایده مثبت خواهد بود. پیشنهادی که می توان در این رابطه از فرماندار محترم داشت، ایجاد کانون توسعه و پیشرفت شهرستان  با محوریت افراد متخصص و دارای ایده در کنار مسوولین برای تصمیم گیری های بهتر است که از این طریق می توان شهرستان دشتستان را بیش از پیش به جایگاه واقعی خود رسانید.

*عضو جامعه مخترعین کشور ـ عضو شورای مرکزی مجمع جوانان اصلاح طلب دشتستان

در این باره

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه کارآفرینی و اشتغال شهرستان/ مریم احمدزاده

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه عمرانی شهرستان/وحید امیر

 اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه روستایی/ محمدمهدی مشایخی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان از دیدگاه «محمدباقر سعادت»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر