شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی اختصاصی «فکرشهر» (7)
فکرشهر: روز دوشنبه ـ 26 شهریورماه 1398 ـ بود که فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان معرفی شد و در آیین معارفه اش، استاندار بوشهر تاکید کرد که وی، قطعا فرماندار هم خواهد شد. به گزارش «فکرشهر»، هر چند با گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز حکم فرمانداری نوروزی صادر نشده، ولی با تاکیدی که استاندار بوشهر داشت، می توان به یقین گفت که فتح اله نوروزی، دومین فرماندار دشتستان در دولت های حسن روحانی خواهد شد؛ فرمانداری که بعد از حدود 6 سال معرفی می شود، چرا که در 4 سال دولت یازدهم و یک سال نخست دولت دوازدهم، «ارسلان زارع» فرماندار دشتستان بود و پس از وی نیز، فرمانداری به مدت حدود 8 ماه به صورت سرپرستی اداره می شد و اکنون و پس از حدود 6 سال، فرمانداری جدید برای این بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر معرفی شده است. در سال 1393 و پس از معارفه ارسلان زارع در دشتستان، پرونده ای در «فکرشهر» برای وی گشودیم و از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه های مختلف و عموم مردم خواستیم به این سوال پاسخ دهند که «اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟»؛ پرونده ای که تا آخرین سال حضور ارسلان زارع نیز گشوده بود و هر سال با بررسی عملکرد وی در حوزه های مختلف و انتشارش در «فکرشهر» ادامه می یافت. از آن جایی که «فتح اله نوروزی»، به زودی حکم فرمانداری برای دشتستان را دریافت خواهد کرد، چنین پرونده ای را برای وی نیز گشوده ایم و در «فکرشهر» از عموم مردم و کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف پرسیده ایم: ـ اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟ ـ به نظر شما فتح اله نوروزی چه کاری را در دشتستان، در اولویت اقداماتش قرار دهد؟ ـ شما برای مشکلات شهرستان و اولویت هایی که مد نظرتان است، چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
کد خبر: ۶۴۷۹۸
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر ـ مجید کمالی پور*: برای رونق گردشگری، مهم ترین مساله ایحاد زیر ساخت هاست.

اول، راه ورودی به برازجان، از هر دو طرف، باید ساماندهی شود؛ از ورودی شیراز و بوشهر، شهر در بن بست است. راه خروجی شیراز هم کلاف سر در گم است. 

ما مکان گردشگری داریم، ولی جاذبه نداریم؛ پس در مرحله دوم موارد زیر را باید در نظر داشت:

ایجاد هتل های ارزان قیمت خانگی، هتل آپارتمان، توجه به تجهیز پارک ها، توجه به سرویس بهداشتی و توالت فرنگی و حفظ نظافت و بهداشت آن، در مواقع گردشگری سال یعنی ایام زمستان و نوروز اختصاص چند دستگاه اتوبوس با نقاشی یا عکس جاذبه های گردشگری برای انتقال مسافران به کاخ های هخامنشی و آبشار «تل سرکوه» و چشمه «زیراه» و نخلستان های «آب پخش» و «گور دختر» و «کوشک اردشیر»، تلاش برای تغییر مالکیت دژ و سپردن آن به میراٽ فرهنگی و مرمت کامل و ایجاد غرفه های صنایع دستی فراموش شده مثل مشک دوزی، دول دوزی و بافت صنایع دستی از برگ نخل وووو، ایجاد یک موزه مردم شناسی در دژ، ایجاد موزه باستان شناسی در دژ، بازگشایی قسمت ممنوعه دژ برای جذب گردشگر، سپردن کار دژ به سمن های گردشگری، ایجاد رستوران های سنتی در دژ که هم کارآفرین است هم رونق گردشگری دارد، تلاش برای جذب سمن های گردشگری و مشارکت دادن آن ها در اداره مکان های گردشگری، تبلغات تلویزیونی برای شناخت  هر چه بیشتر شهر و امکانات آن.

*مجید کمالی پور ـ مدیر عامل موسسه گردشگری «صدای چرخاب دشتستان»

 

در این باره

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه آموزش و پرورش/ سمیه زارع

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه نخبگان/ ضیاءالدین لیراوی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه کارآفرینی و اشتغال شهرستان/ مریم احمدزاده

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه عمرانی شهرستان/وحید امیر

 اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه روستایی/ محمدمهدی مشایخی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان از دیدگاه «محمدباقر سعادت»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر