پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نگرخواهی اختصاصی «فکرشهر» (8)
فکرشهر: روز دوشنبه ـ 26 شهریورماه 1398 ـ بود که فتح اله نوروزی به عنوان سرپرست فرمانداری دشتستان معرفی شد و در آیین معارفه اش، استاندار بوشهر تاکید کرد که وی، قطعا فرماندار هم خواهد شد. به گزارش «فکرشهر»، هر چند با گذشت نزدیک به دو ماه، هنوز حکم فرمانداری نوروزی صادر نشده، ولی با تاکیدی که استاندار بوشهر داشت، می توان به یقین گفت که فتح اله نوروزی، دومین فرماندار دشتستان در دولت های حسن روحانی خواهد شد؛ فرمانداری که بعد از حدود 6 سال معرفی می شود، چرا که در 4 سال دولت یازدهم و یک سال نخست دولت دوازدهم، «ارسلان زارع» فرماندار دشتستان بود و پس از وی نیز، فرمانداری به مدت حدود 8 ماه به صورت سرپرستی اداره می شد و اکنون و پس از حدود 6 سال، فرمانداری جدید برای این بزرگ ترین شهرستان استان بوشهر معرفی شده است. در سال 1393 و پس از معارفه ارسلان زارع در دشتستان، پرونده ای در «فکرشهر» برای وی گشودیم و از صاحب نظران و کارشناسان در حوزه های مختلف و عموم مردم خواستیم به این سوال پاسخ دهند که «اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟»؛ پرونده ای که تا آخرین سال حضور ارسلان زارع نیز گشوده بود و هر سال با بررسی عملکرد وی در حوزه های مختلف و انتشارش در «فکرشهر» ادامه می یافت. از آن جایی که «فتح اله نوروزی»، به زودی حکم فرمانداری برای دشتستان را دریافت خواهد کرد، چنین پرونده ای را برای وی نیز گشوده ایم و در «فکرشهر» از عموم مردم و کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های مختلف پرسیده ایم: ـ اولویت یا اولویت های فرماندار جدید شهرستان دشتستان، چه باشد؟ ـ به نظر شما فتح اله نوروزی چه کاری را در دشتستان، در اولویت اقداماتش قرار دهد؟ ـ شما برای مشکلات شهرستان و اولویت هایی که مد نظرتان است، چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟
کد خبر: ۶۵۰۱۶
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

فکرشهر ـ نصراله کهزادی*: اولویت بندی مسایل و مشکلات، کار حساس و دشواری است؛ اما آنچه که به نظر می رسد، مبارزه با پدیده بیکاری، مهم ترین اولویت است؛ چرا که یکی از ریشه های اصلی و اساسی بروز انواع آسیب های اجتماعی است و از مهم ترین پیامدهای بیکاری می توان رواج اعتیاد و طلاق است. مشاهده معتادان کارتن خواب و زباله جمع کن برای شهر برازجان زیبنده نیست و با رونق اشتغال پایدار می توان اعتیاد را کاهش داد. در زمینه طلاق نیز زنجیره عواملی دخالت دارند از جمله بیکاری و اعتیاد.

در جهت مبارزه با بیکاری و به عبارتی افزایش سطح اشتغال، بنا به ظرفیت شهرستان می توان به موارد زیر اشاره کرد که برخی نیازمند حمایت ملی است:

- ایجاد و توسعه صنعت چوب و نئوپان سازی بدلیل وجود شاخه . گلپنگ و تنه های فراوان درختان نخل که بلااستفاده می ماند و توسط باغداران سوزانده میشود.

- استقرار صنایع تبدیلی  مرتبط با خرما. گوجه و دیگر محصولات باغی و زراعی شهرستان.

- پرورش شتر بدلیل سازگاری با اقلیم شهرستان و بازدهی بالای این حیوان.

- رونق صنایع دستی در شهرستان در دو بخش کشاورزی و فرشبافی با توجه به اینکه روستاهای زیاد هستند که در زمیته بافندگی دارای پیشینه هستند.

در بحث زنان نیز، از آنجا که بنده مجری سند ارتقای زنان استان بوشهر از طرف جهاد دانشگاهی استان و امور زنان استانداری بوده ام، بر اساس آن طرح و سند، مهم ترین آسیب حوزه زنان را به طور خاص، پایین بودن مهارت های زندگی زوجین می دانم که می تواند زمینه ساز خشونت، عصبانیت و... باشد. این سند از طرف ناظر ملی تایید نهایی شده است که با حضور خانم ابتکار و دیگر مسوولان رونمایی  می شود و نتایج آن در اختیار مسوولان و به ویژه فرمانداران استان ها قرار خواهد گرفت.

*کارشناسی ارشد جامعه شناسی و مدرس دانشگاه

در این باره

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه گردشگری/ مجید کمالی پور

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه آموزش و پرورش/ سمیه زارع

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه نخبگان/ ضیاءالدین لیراوی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه کارآفرینی و اشتغال شهرستان/ مریم احمدزاده

اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه عمرانی شهرستان/وحید امیر

 اولویت های فرماندار جدید دشتستان در حوزه روستایی/ محمدمهدی مشایخی

اولویت های فرماندار جدید دشتستان از دیدگاه «محمدباقر سعادت»

نظرات بینندگان
الف.ب
|
-
|
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۵
بنده همیشه به دیگر سایت فعال شهرستان انتقاد داشتم که رسانه را فقط در اختیار دوستان و همفکران نزدیک خود قرار می دهند اما به نظر این قضیه به فکر شهر هم سرایت کرده است.
فکرشهر
|
-
|
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
  با سلام و احترام

ضمن تشکر از  نظر شما و انتخاب نشریه «فکرشهر»؛ ما هیچ محدودیتی برای چاپ یادداشت، خبر، گزارش و... نداریم و با کمال میل از ارسال مطلب  از طرف شما و هر دوست دیگری استقبال می کنیم.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر