جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۱۰۳
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

فکرشهر: بخشدار بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه گفت: باتوجه به ایجاد مشکلات عدیده در زمان آبگرفتگی محور ساحلی این بندر به بوشهر در زمان بارندگی های شدید، لایروبی رودخانه شور ضرورت داشت که عملیات اجرایی آن دیرهنگام آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر، محمدحسن بازویی روز یکشنبه در جلسه ستادپیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در فرمانداری گناوه افزود: متولی طرح  لایروبی رودخانه شور منابع آب استان بوشهر است که بدلیل زمان بر بودن باید تا  قبل از فصل بارندگی و در تابستان اقدام می‌شد اما در مهرماه امسال و با در پیش بودن آغاز بارندگی‌ها دیر صورت گرفت.

وی اظهارداشـت: باتوجه به آغاز بارندگی‌ها، امکان لایروبی در این نقطه وجود ندارد که در زمان سرریزشدن آب‌های فصلی بالادست مشکلات عدیده ای در محور جاده ساحلی و ساکنان روستاهای همجوار ایجاد خواهد شد.

وی گفت: طول لایروبی کانال رودخانه شور حدود ۲۰ کیلومتر است که نیاز بود  دستگاه‌ متولی برای اجرا و اتمام آن بموقع و تا قبل از فصل بارندگی اقدام می‌کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسایل و مشکلات عمده در زمان بارندگی‌های شدید در این بخش،  مسدودشدن جاده  ساحلی ریگ به بوشهر  بلحاظ پایین بودن آن با سطح زمین است که دچار آبگرفتگی و  حادثه خیز و امکان تردد وسایل نقلیه از این مسیر تا زمان بازگشایی وجود ندارد. 

بخشدار ریگ اظهارداشت:  لایروبی رودخانه شور باعث جلوگیری از بین رفتن زمین‌های کشاورزی مثمرثمر و خطر سیل زندگی برای ساکنان روستاهای جزیره شمالی و جنوبی می شود.

وی بیان کرد: باتوجه به ایجاد بندخاکی در حوزه جاده ساحلی این بندر ، میزان آبگرفتگی در حدفاصل روستاهای جزیره کمتر شده و ضرورت داشت در دیگر نقاط این محور در حوزه بوشهر چنین اقدامی صورت می‌گرفت.

بازویی افزود: اداره برق محدوده روستاهای این بخش را در محور جاده ساحلی این بندر  رصد و درصورت مشکل به بخشداری  انعکاس دهد.

وی بیان کرد: از دستگاه‌های مرتبط استان و شهرستان انتظار می‌رود که در زمان وقوع سرریزشدن آب بر روی محور جاده ساحلی  جهت هرگونه اتفاق ناگوار  کمک‌رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر