جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۱۰۶
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر جوابگوی جمعیت استان نیست و باید درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان به تخت‌های مناسب و استاندارد تجهیز شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار مدیران و مسئولان معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر حوزه درمان یک حوزه استراتژیک و راهبردی در کشور است افزود: اگر این حوزه در گذشته یک حوزه ثانویه بود الان و با شرایط حساس کنونی، به یکی از پدیده مهم در جامعه تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که امراض و بیماری‌ها به عنوان یک پدیده عادی در جامعه تبدیل شده و بیماری‌های زیادی فراگیر شده، درمان در متن زندگی مردم قرار گرفته و به همین خاطر باید در رابطه با این حوزه مهم نهاد‌های پیشگیری بسیار فعال باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه الان بخش زیادی از هزینه‌های خانوار‌ها صرف درمان می‌شود تاکید کرد: باید بیماری‌های شایع در استان و کشور شناسایی و با ترسیم یک شبکه از نهاد‌های مرتبط، بر روی مقوله پیشگیری فرهنگ‌سازی شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌های درمانی استان بوشهر گفت: استان بوشهر یک استان بین‌المللی است و باید حوزه زیرساخت‌های پزشکی نیز دارای بهترین و استانداردترین درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در حوزه بین‌المللی باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هم اکنون تخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر جوابگوی جمعیت استان نیست و کم هستند، تصریح کرد: در این رابطه باید یک سند چشم‌انداز تنظیم شود و طی آن درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان با تخت‌های مناسب و استاندارد‌های بروز گسترش یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر