پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۱۲۵
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تاکنون اطلاعات ۷۵۰ انبار و بنگاه اقتصادی این استان در سامانه جامع انبارها به ثبت نهایی رسیده‌است.

به گزارش فکرشهر، سید حسین حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون ۶ هزار انبار استان بوشهر در حوزه صنعت، معدن و تجارت از طریق وب سرویس و یا خود اظهاری در سامانه جامع انبارها ثبت اطلاعات شده‌است.

وی بیان کرد: از این شمار ۷۵۰ واحد در سامانه جامع انبارها به تایید نهایی رسیده و مابقی نیز در حال بررسی و اقدام است.

حسینی افزود: فعالان تجاری بر حسب مورد باید برای انجام همه فعالیت‌های تجاری کالاهای مشمول در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت آن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ثبت اطلاعات مکان‌های نگهداری کالا، تولید، واردات و صادرات، موجودی اولیه، ورود و خروج و خرید و فروش کالا  باید توسط فعالان تجاری انجام شود.

حسینی ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز به منظور شفاف و روان‌سازی نظام توزیع، طرح رصد کالا در زنجیره تجاری استان بوشهر از طریق سامانه جامع انبارها به صورت جدی و مستمر توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در دست اجرا است.

وی بیان کرد: زنجیره تجاری شامل مراحل ورود، انتقال و خروج کالا است که اجرای این دستورالعمل برای همه اعضای زنجیره تامین کالاهای مشمول، فعالان تجاری اعم از واردکنندگان و تولیدکنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های پخش، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان الزامی است.

حسینی افزود: طرح رصد کالا در زنجیره تجاری با اهداف فراهم کردن امکان رصد و کنترل موجودی کالاهای اساسی و نظارت سیستمی برای تسهیل جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا و بهبود، تسهیل و شفاف‌سازی فعالیت عاملان تجاری و فراهم شدن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان این حوزه در این استان اجرا می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر