پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۲۴۴
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: ظرفیت سهمیه طرح ملی مسکن استان بوشهر که روز ۲۶ آذر ماه برای مدت سه روز اجرا شده بود، در روز نخست آغاز ثبت نام، تکمیل شد.

به گزارش فکرشهر، معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: با تکمیل ظرفیت سامانه ثبت‌نام طرح ملی مسکن در این استان، این سامانه در روز نخست فعالیت خود در استان بسته شد.

سید محمود دستغیبی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سهم طرح اقدام ملی مسکن به‌ منظور ساخت خانه برای افراد فاقد مسکن در سراسر کشور آغاز شده‌است که سهم استان بوشهر با مجموعه شهر جدید عالیشهر ۲ هزار و ۴۹۰ واحد است.

وی بیان کرد: بعد از پالایش افراد ثبت‌نام شده در صورت ریزش سامانه ثبت‌نام طرح ملی مسکن دوباره برای شهروندان فعال می‌شود.

دستغیبی اضافه کرد: پس از پایان ثبت‌نام در طرح ملی مسکن در صورت وجود متقاضی در شهرها طرح خود مالکی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح خودمالکی افرادی که زمین دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی آن استفاده کنند.

دستغیبی اظهارداشت: مشمولان این مزیت، متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از ابتدای سال  ۱۳۸۴ به بعد هستند و باید از ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و یا در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تامین مسکن) فرم ‹‹ج›› متقاضیان سبز باشد.

وی یادآور شد: متقاضیان طرح ملی مسکن باید ۳۰ درصد آورده داشته باشند و مابقی از طریق پرداخت تسهیلات ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۸ درصد تامین می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر