سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ در گفت و گو با یک عضو شورا و معاون عمرانی استانداری مطرح شد:
فکرشهر ـ آذر حسینی: خبر هم ناگهانی بود و هم تامل برانگیز؛ خبری که چهارشنبه شب ـ 27 آذرماه 1398 ـ منتشر شد و از تصمیم استاندار بوشهر برای انحلال شورای اسلامی شهر آب پخش و سپرده شدن امور به معاونت عمرانی استانداری بوشهر حکایت داشت و البته تامل برانگیز بود چرا که این برای دومین بار در سال جاری بود که استانداری تصمیم به انحلال شورای شهر آب پخش می گرفت...
کد خبر: ۶۵۳۳۶
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

فکرشهر ـ آذر حسینی: خبر هم ناگهانی بود و هم تامل برانگیز؛ خبری که چهارشنبه شب ـ 27 آذرماه 1398 ـ منتشر شد و از تصمیم استاندار بوشهر برای انحلال شورای اسلامی شهر آب پخش و سپرده شدن امور به معاونت عمرانی استانداری بوشهر حکایت داشت و البته تامل برانگیز بود چرا که این برای دومین بار در سال جاری بود که استانداری تصمیم به انحلال شورای شهر آب پخش می گرفت.

به گزارش «فکرشهر»، تا 48 ساعت پس از انتشار این خبر، کسی از علت این تصمیم استاندار و استانداری که با حضور دو نماینده استان در مجلس در هیات حل اختلاف استان گرفته شده بود، مطلع نبود و منابع اطلاعاتی هم پاسخگو نبودند ولی سرانجام، یکی از اعضای شورای شهر آب پخش درباره علت این تصمیم استانداری اظهار نظر کرد و گفت علت این تصمیم، آن طورکه ما شنیده ایم، لایحه ای بوده که به شورا آمده و البته رد هم شده است.

بهرنگ عباسی در گفت و گو با «فکرشهر» توضیح داد: یکی از اهالی شهر آب پخش که 50 هکتار زمین دارد، به شهرداری پیشنهاد داده بود که زمین های من را به محدوده شهر وارد کنید؛ شهردار هم لایحه داد به شورا که 50 هکتار زمین است و آیا شما موافقید یا خیر؟ شورا هم این لایحه را رد کرد و گفت که این چنین چیزی را قبول نداریم؛ چرا که ما در آب پخش زمین خالی زیاد داریم و توسعه شهر هم عمودی است، نه افقی.

وی ادامه داد: لایحه را رد کردیم و صورتجلسه رد آن را هم به فرمانداری و هم به شهرداری اعلام کردیم. حالا استانداری که هیچ بهانه ای برای ایجاد حاشیه برای شورای شهر آب پخش نداشته، همین مورد را بهانه کرده که شورا 50 هکتار زمین را به شهر الحاق کرده و به همین دلیل تصمیم انحلال شورا گرفته شده در حالی که ما این لایحه را رد کرده ایم و سند هم داریم.

عباسی با انتقاد از اعضای هیات حل اختلاف استان برای گرفتن و اظهار نظر درباره چنین تصمیمی گفت: چرا یک طرفه به قاضی رفته اید و هیچ ادله و استدلالی از ما نخواسته اید و تحقیق نکرده اید؟ اصلا این جلسه غیر قانونی بوده چرا که در آن رای صادر شده در حالی که ما، که محکوم و متهم هستیم، حضور نداشته ایم و هیچ گونه اظهارنظری از ما خواسته نشده است!

این عضو شورای شهر آب پخش تاکید کرد: طبق قانون در جلسه حل اختلاف ما هم باید حضور می داشتیم و اظهارات ما هم وجود می داشت، ولی چنین نکرده اند؛ همان طور که دفعه قبل هم به بهانه مصوب نکردن بودجه تصمیم به انحلال شورای شهر آب پخش گرفتند در حالی که ما بودجه را تصویب کرده بودیم و 24 شهرداری و شورا در استان بوشهر بعد از ما بودجه اشان را مصوب کردند و هیچ کدام تا مرحله انحلال نرفتند؛ ولی با ما این کار را کردند و باز هم این تصمیم را گرفته اند.

بهرنگ عباسی گفت که هنوز هیچ چیز درباره انحلال به شورای شهر آب پخش ابلاغ نشده است و افزود: دفعه قبل هم چیزی به ما ابلاغ نکردند و نامه انحلال را مستقیم به تهران فرستادند و آن جا هم، هر 9 نفر عضو هیات حل اختلاف شوراهای اسلامی کشور این مصوبه را رد کردند.

به گزارش «فکرشهر»، تصمیم قبلی شورای حل اختلاف استان بوشهر در 21 اردیبهشت ماه 1398 گرفته و در خرداد ماه 1398 هم توسط هیات حل اختلاف شوراهای اسلامی کشور رد شد؛ اما اگر تایید می شد یا اگر این بار تایید و شورای اسلامی شهر آب پخش منحل شود، استاندار بوشهر، قائم مقام شورای شهر می شود و تصمیم گیری هم به عهده حوزه عمرانی استانداری خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر درباره علت پیشنهاد انحلال شورای شهر آب پخش به «فکرشهر» گفت: 6 ـ 5 دلیل بوده که هیات حل اختلاف به این نتیجه رسیده شورا باید منحل شود و علت ها برای عموم بیان نمی شود.

مهرداد ستوده در پاسخ به این سوال «فکرشهر» که خود اعضای شورا می گویند «علت انحلال موضوع 50 هکتار زمین بوده که ما در شورا آن را رد کرده ایم و مصوبه اش را هم داریم»، گفت: من حق رای در هیات حل اختلاف ندارم و تصمیمات هیات، شورایی و بر اساس استدلال ها و مستندات و قانون انجام می شود و ما تنها مسوول پرونده هایی هستیم که فرمانداران در این باره برای هیات حل اختلاف استان ارسال می کنند؛ پس از بیان دلیل و دلایل این تصمیم معذورم.

وی ادامه داد: مطمئنا استانداری و هیات حل اختلاف، هیچ رضایتی از انحلال شورا ندارد ولی بالاخره به دلیل رعایت قانون و رضایت مردم، بعضی وقت ها مجبور هستیم مواردی را بررسی و تصمیم گیری کنیم.

به گزارش «فکرشهر»، این بار هم تصمیم شورای حل اختلاف استان به مرکز می رود و استان برای ارسال این تصمیم به تهران، 10 روز وقت دارد؛ و تهران هم تا 20 روز فرصت توضیح برای شورای شهر آب پخش در نظر می گیرد و بعد هم تصمیم گیری می کند و بعد از اعلام نظر هم، باز شورای شهر آب پخش فرصت دارد تا به رای هیات حل اختلاف شوراهای اسلامی کشور اعتراض کند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر