پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۴۲۳
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای شمال و شمال شرق به دلیل دسترسی نداشتن به آبهای آزاد برای صادرات و واردات نیاز به عبور از پهنه سرزمینی ایران دارند و کشور می‌تواند کریدور ترانزیتی این کشورها باشد.

به گزارش فکرشهر، سید کمال‌الدین شهریاری در آئین تجلیل از راهداران و رانندگان استان بوشهر افزود: به همین دلیل نقش ایران در بحث ترانزیت به‌ عنوان یکی از راه‌های توسعه مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی، سیاسی و امنیتی و همسایگی در کنار آب‌های آزاد نقش مهم و حساسی در ارتباط شرق به غرب و شمال به جنوب دارد به همین دلیل حمل و نقل در ایران به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه داخلی، منطقه‌ای و بین المللی به شمار می‌رود.

شهریاری بیان کرد: حمل و نقل از شاخص‌های مهم توسعه در کشور است و هیچ رشدی بدون توجه به این بخش در هیچ زمینه‌ای رخ نمی‌دهد، در زمان حاضر جاده‌ها، ناوگان حمل و نقل، رانندگان و شرایط جوی و آئین نامه‌ها از مولفه‌های مهم نرم‌افزاری به شمار می‌رود.

شهریاری اضافه کرد: هرچقدر جاده‌ها به لحاظ مهندسی و کیفیت بهتر ساخته شود و ناوگان حمل و نقل جوان‌تر، به روز تر و سالم تر باشد و رانندگان کارآزموده‌تر، باتجربه‌تر و از نظر جسمی باکیفیت‌تر باشد و شرایط جوی مناسب باشد حمل و نقل بهتر انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت این نرم افزارها و مقررات گفت: هرچند جاده‌ها با استانداردها فاصله دارند اما بیشترین عامل تصادف‌ها در کشور مربوط به عامل انسانی است که در صورت رعایت قوانین و مقررات این آمار کاهش می‌یابد.

شهریاری اضافه کرد: آمار تلفات و تصادف‌ها در جاده‌های کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته بالاتر است و براساس بررسی‌ها بیشترین عامل آن نیز توجه نکردن به جلو و رعایت نکردن قوانین و مقررات است .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر