جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۵۸۲
جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: کنگره هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان نمونه بارزی از برگزاری موفق و تأثیرگذار کنگره شهدا در سطح ملی است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز پنجم دی‌ماه ۹۸ در آیین پایانی کنگره ملی هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: وکالت دارم از طرف مقام معظم رهبری مجدداً سلام ایشان را به کلیه مردم شهید داده برسانم.

وی افزود: با همت مردم برای حفظ ارزش‌ها در چند استان کنگره شهدا برگزار شده و برخی از این کنگره‌ها با انسجام قابل‌تقدیری در سطح ملی تأثیرگذار شدند و کنگره هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان نمونه بارزی از برگزاری موفق و تأثیرگذار کنگره شهدا در سطح ملی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: برگزاری این کنگره حال و هوای این استان و چندین استان دیگر را مورد تأثیر قرار داده و با ابتکار قابل‌توجهی علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدامات عمرانی، افتتاح نمایشگاه‌های مختلف و کارهای بسیار ارزشمندی از قبل آن صورت گرفته است.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: کنگره هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان می‌کوشد دریچه‌ای برای ورود به سبک و سیره شهیدان و ایثارگران بگشاید تا آن را به نسل‌های حاضر و آینده منتقل کند تا به یاری جوانان برومند کشور بتوانیم ایرانی قدرتمند به‌عنوان قدرت اول منطقه ازنظر سیاسی، فرهنگی، مبادلات فرهنگی و ... بسازیم.

وی افزود: راز و رمز و شهادت را کسی بهتر از خدا و اولیایش نمی‌دانند، در مفاهیم قرآنی و روایت‌های معصومین چیزی بالاتر از جهاد فی سبیل الله مشاهده نمی‌شود، شهیدان دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند و شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: امام راحل (ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، همان‌طور که دیدیم امسال در اربعین حسینی چندین میلیون نفر از شیعیان به کربلا رفتند، این مسیر مسیری است که خداوند برای ملت‌های آزادی‌خواه باز کرده است.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: شهیدان رفتند تا ایران و اسلام بماند، اگر شهدای ۸ سال دفاع مقدس نبودند امنیت ایران نبود، اگر شهدای مدافع حرم نبودند امینت عتبات و سوریه و عراق هم نبود.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان شما برای این سرزمین افتخار آفریدند و تا قیامت نام آنان باقی خواهد ماند، شهدای هرمزگان قدرت‌های پوشالی جهنمی دشمن را در هم شکستند، با جنگ در دریا و خشکی سیلی بزرگی را به‌صورت آنان زدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: شهیدانی چون دارا و رئیسی قطعه‌ای درخشان از تاریخ این سرزمین را رقم زندند و دشمنان شکست‌هایی که در دریا و زمین و عراق و سوریه از آنان خوردند را فراموش نخواهند کرد.

سرلشکر صفوی بیان کرد: قهرمانان پیروز این جهاد شهدا هستند، به حول قوه الهی شکست‌های بزرگ‌تری در انتظار کسانی است که با دستان آشکار و پنهان علیه ایران توطئه می‌کنند و جنگ رسانه‌ای و اقتصادی را علیه مردم ایران راه انداخته‌اند.

وی اظهار کرد: ملت ما آماده‌اند مانند زمان ۸ سال دفاع مقدس در مقابل هر توطئه‌ای بایستند و آن‌ها را با شکست به سرانجام برسانند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: همه‌کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند و از اکنون تا قرن‌های آینده کسب‌وکار و مسئولیت و جایگاهی دارند، خود را بدهکار شهدا بدانند اما شهیدان بدهکار هیچ‌کس نبودند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: شکل‌گیری جبهه مقاومت در جهان و منطقه محصول فداکاری رزمندگان ایران اسلامی در ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در سال‌های دفاع مقدس بوده است.

وی عنوان کرد: ۳۱ سال از پایان جنگ می‌گذرد، اگر بخواهیم تحلیل کوتاهی از رشادت‌های جوانان در دفاع مقدس به‌صورت خلاصه بیان کنیم، محصول این فداکاری‌ها عبارت است از شکل‌گیری مکتب یا جبهه یا نظریه مقاومت، در مقابل جبهه ظلم و ستم استکبار که با پول و ثروت و تجهیزات نظامی می‌خواهند بر سرنوشت ملت‌ها حاکم شوند و آنان را ذلیل و خوار کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: می‌توان با یک رهبری شجاع، خردمند، متقی و حکیم با روحیه جهادی و انسجام ملی و با حضور جوان شجاع و شهادت‌طلب در مقابل این ظلم جهانی ایستادگی کرد و دشمن را در مقابل این جنگ شکست داد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: رخداد دفاع مقدس از ایران به لبنان رفت، جبهه مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان و حماس را در فلسطین شکل داد و این دو نیرو در این سال‌ها شکست‌های بزرگی را به صهیونیست‌ها وارد کردند؛ مردم لبنان و فلسطین شهدای ایران را الگوی خود قرار دادند و امروز رژیم صهیونیستی که ایده نیل تا فرات را دنبال می‌کرد اکنون در سرزمین اشغالی احساس ناامنی می‌کند.

وی اضافه کرد: ملت مظلوم افغانستان با درس گرفتن از شهدای ایران ارتش سرخ شوروی سابق را از افغانستان بیرون کرد، هم‌اکنون همان نیروها می‌توانند آمریکای جهان خوار را از افغانستان بیرون کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: آمریکایی‌ها بدانند به همان باتلاقی که شوروی سابق در افغانستان گرفتار شده بود، گرفتار شده‌اند و راهی جز ترک این سرزمین ندارند.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: مردم یمن بعد از ۵ سال مقاومت درس بزرگی را به جهان دادند ، دشمنان ماهی چند میلیون دلار هزینه می‌کنند اما ملت یمن از شهدای ایران درس مقاومت گرفتند.

وی ادامه داد: اگرچه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها توطئه کردند و تکفیری‌ها را به جان مردم سوریه و عراق انداختند، شهرها را خراب کردند و زنان را به بردگی بردند اما مدافعان حرم به سوریه و عراق رفتند و به مردم آموزش بسیجی داند و مردم کنار ارتش دمار از روزگار تکفیریان و داعش درآوردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: مکتب مقاومت را سوریه و عراق از مقاومت اسلامی ایران و نوع رهبری و خردمندی رهبر مقتدر اسلامی ما یاد گرفتند.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: درس‌های دفاع مقدس برای امروز هم کارآمدی دارد، برای مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه جز مقاومت اقتصادی راهی نداریم.

وی تصریح کرد: این مقاومت منوط به دولت نمی‌شود و مردم و قوای سه‌گانه با همکاری هم می‌توانند بر این جنگ ظالمانه فائق آیند، همان‌طور که ۸ سال دفاع مقدس با انسجام در مقابل جنگ نظامی ایستادیم اکنون نیز می‌توانیم در مقابل این جنگ اقتصادی بایستیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ کشور مستقل در جهان داریم، آیا رهبری دلسوز، خردمند، حکیم، مهربان و دوراندیش مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در جهان می‌شناسید؟

سرلشکر صفوی ادامه داد: مقام معظم رهبری با کلامی تمامی معادلات توطئه گران را به هم می‌ریزد و این یک نعمت الهی است و باید قدر این نعمت الهی را بشناسیم، دانستن قدر این نعمت اطاعت و تبعیت از مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: مطمئن هستم خداوند به ملت ما عنایت دارد، این حکومت یک حکومتت الهی و اسلامی و شکست‌ناپذیر است و دشمن نمی‌تواند با یک ملت متحد با ۳۳ میلیون جمعیت جوان با فرهنگ عاشورایی به مقابله برخیزند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر