چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۸۴۴
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

فکرشهر: مدیر کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان درباره آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرج‌الله شکوهی‌پور بیان کرد: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، از اواخر روز جمعه و طی روز‌های شنبه و یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی، شاهد افزایش ناپایداری‌های جوی در استان خواهیم بود.

وی افزود: طی این مدت بارش باران همراه با وزش باد شدید، گاهی رگبار باران و رعد و برق در سطح استان و بارش تگرگ در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌ورد بارش‌ها در جنوب استان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

مدیر کل هواشناسی استان تاکید کرد: نسبت‌به وزش باد شدید و افزایش تلاطم دریا، خسارت به محصولات کشاورزی به علت بارش تگرک و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی (به دلیل بارش در مناطق بالادست رودخانه‌ها) طی مدت مذکور هشدار داده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: جهت باد شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶  کیلومتر در ساعت و بر روی دریا گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا به‌تدریج در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۴۱ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت  ۱۳:۱۶ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۷:۲۱ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۳:۳۸ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر