سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۸۷۰
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان از آغاز به کار اداره امور عشایر شهرستان تنگستان خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی پور صبح پنج‌شنبه در نشست شورای عشایری شهرستان تنگستان اظهار داشت: همه می‌دانیم جامعه عشایری در طول چند دهه گذشته در فرآیند توسعه کشور چه نقش ارزنده‌ای داشته و دارند.

وی در جلسه شورای عشایری شهرستان که با حضور مدیرکل عشایر استان و امام‌جمعه موقت اهرم در منطقه عشایری خائیز برگزار شد گفت: عشایر در توسعه پیشرفت کشور پررنگی دارند.

رفیعی پور اظهار داشت: نقش عشایر و اثرات آن در توسعه اقتصادی کشور از جهات عرضه نیروی کار، مواد غذایی و مواد خام دامی و صنعتی مشهود است.

وی با اشاره به نقش بسیار پررنگ مرحوم بهمن بیگی در حوزه آموزش و ارتقای سطح سواد عشایر بیان داشت: عشایر ایران با توجه به شرایط زندگی و احتیاجاتشان نقش مؤثری در اوضاع اقتصادی و اجتماعی، سیاسی و نیز حفظ تمامیت ارضی، حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست کشور ایفا می‌کنند.

رفیعی پور با بیان اینکه جمعیت عشایری تنگستان ۷۵۰ نفر و در قالب ۱۵۳ خانوار است تصریح کرد: مشکلات و نیازهای عشایر را از زبان خود آن‌ها در این جلسه شنیدیم و اقدامات لازم در جهت بهسازی مسیر ارتباطی، احداث آب‌انبار، آب‌نما و … انجام خواهد شد.

در این جلسه آقای محمدی به‌عنوان اولین رئیس اداره امور عشایر شهرستان تنگستان معرفی و اداره امور عشایر شهرستان آغاز به کار کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر