جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۳۴۱
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: عامل ایجاد مزاحمت و انتشار عکس‌های خانوادگی یکی از شهروندان بوشهری در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ مهدی قاسمی در این ارتباط افزود: در پی شکایت یکی از بانوان بوشهری مبنی بر اینکه صفحه شخصی اینستاگرامش از دسترس وی خارج و کاربر متخلف با بارگذاری مطالب و کامنت‌ها غیرواقعی در زیرعکس‌های خصوصی‌اش باعث هتک حیثیت و مزاحمت برای وی شده‌است.

وی بیان کرد: با انجام اقدام‌های فنی و تخصصی ویژه، متهم مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

قاسمی ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه متهم با مشاهده مستندات به جرم خود اعتراف کرد.

وی اظهار داشت: متهم در ادامه تحقیقات عنوان کرد، که علاقه یک‌ طرفه نسبت به شکایت کننده داشته‌است و با انگیزه علاقه و دوستی و با هدف نزدیک شدن به او اقدام به بارگذاری و درج مطالب در صفحه شخصی این شهروند کرده‌است.

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: کاربران باید در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود جدیت داشته باشند و آنها را در اختیار دیگران حتی نزدیکان خود قرار ندهند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند زیرا این امر زمینه را برای سوء استفاده‌های بعدی توسط افراد فرصت‌طلب ایجاد می‌کند.

وی افزود: انتشار تصاویر خصوصی و تهدید در فضای مجازی جرم است و پلیس فتا با افرادی که اقدام به رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و سوء‌استفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی افراد می‌کنند به شدت برابر قانون برخورد خواهد کرد.

قاسمی گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب فوری از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر