جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در گفت و گو با  «فکرشهر» مطرح شد:
فکرشهر: رییس اتحادیه موسسات حمل و نقل و بار و کرایه برازجان می گوید با وجود جلسات مکرری که با ارگان های مختلف برای افزایش نرخ رانندگان آژانس ها داشته، اما موفق به افزایش نرخ ها نشده و سهمیه سوخت خودروهای این صنف هم به هیچ وجه کفاف نمی دهد و همه این ها در حالی است که سهمیه بنزین به تاکسی های شهری داده شده و از آن مهم تر این که از ساعت ۱۲ ظهر و همچنین بعد از غروب خورشید تاکسی در شهر دیده نمی شود و بار ترافیکی شهر هم بر عهده آژانس ها است...
کد خبر: ۶۶۶۸۲
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

فکرشهر: رییس اتحادیه موسسات حمل و نقل و بار و کرایه برازجان می گوید با وجود جلسات مکرری که با ارگان های مختلف برای افزایش نرخ رانندگان آژانس ها داشته، اما موفق به افزایش نرخ ها نشده و سهمیه سوخت خودروهای این صنف هم به هیچ وجه کفاف نمی دهد و همه این ها در حالی است که سهمیه بنزین به تاکسی های شهری داده شده و از آن مهم تر این که از ساعت ۱۲ ظهر و همچنین بعد از غروب خورشید تاکسی در شهر دیده نمی شود و بار ترافیکی شهر هم بر عهده آژانس ها است. 

جمال کازرونی در گفت و گو با «فکرشهر»، گفت که گلایه ها و درد دل های زیادی دارد و این درد دل ها را با توجه به مسوولیتی که در خصوص کرایه صنف آژانس ها، وانت بارها و دیگر رست های مرتبط دارد، بیان می کند.

وی گفت: من طی سال ها کار در این صنف به عنوان راننده، مسوول آژانس و رییس اتحادیه سختی این کار را، اعم از ساعت ها رانندگی و خطرات جاده، خستگی، کم خوابی، دوری از خانواده، شب کاری و...، با گوشت و پوست و استخوان خود حس کرده و چشیده ام و با قاطعیت می توانم بگویم که رانندگی جزو سخت ترین مشاغل محسوب می شود.

جمال کازرونی ادامه داد: متاسفانه از سال ۹۳ تاکنون به خاطر مشکلات پیش آمده بین اتاق اصناف ایران و تامین اجتماعی هیچ راننده ای نتوانسته است بیمه شود و تعداد زیادی از رانندگان از کم ترین حق خود باز ماندند.

رییس اتحادیه حمل و نقل و بار و کرایه برازجان، با اشاره به بالا رفتن قیمت دلار طی دو سال اخیر و همچنین قیمت قطعات یدکی خودرو که تقریبا افزایش ۱۰۰ درصدی داشته، بیان کرد: همه این ها در حالیست که نرخ آژانس بعد از ۴ سال ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده؛ در سال 1397 به ۳۵۰۰ تومان رسید که با استهلاک زیاد ماشین و قطعات یدکی گران قیمت مقرون به صرفه نبود. در تاریخ ۱۳۹۸/۸/۲۸ نیز قیمت بنزین با رشد ۳۰۰ درصد به ۳۰۰۰  تومان رسید، اما نرخ آژانس ها و وانت بارها که تحت تاثیر مستقیم قیمت بنزین قرار دارند، افزایش نیافت.

وی با بیان این که کمترین مسافت هر سرویس درون شهری، ۱ کیلومتر است که برابر با مصرف یک لیتر بنزین (۳۰۰۰ تومان) است، توضیح داد: مسافت های پرترافیک، طولانی و سنگ لاخی، میزان مصرف سوخت را بالا می برند و حدودا دو لیتر یا بیشتر بنزین (میانگین۶۰۰۰ تومان) بنزین مصرف می شود و علاوه بر این هر راننده بابت هر سرویس درون شهری ۷۰۰ تومان حق کمیسیون به آژانس می دهد.

کازرونی ادامه داد: همچنین ماشینی که در آژانس کار می کند باید ماهی یک بار لنت، چهارماهی یک بار لاستیک، دوماهی یک بار روغن و سالی دوبار جلوبندی عوض کند که همانطور که ذکر شد، با توجه به افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ قطعات یدکی خودرو، قیمت بنزین و نرخ ۳۵۰۰ تومان کرایه درون شهری، درآمد حاصله با خرج ماشین همخوانی نداشته و سوددهی صفر و راننده متضرر می شود؛ ضمن این که بعد از گران شدن بنزین قیمت قطعات بازهم افزایش یافت.

رییس اتحادیه حمل و نقل و بار برازجان به  «فکرشهر» گفت: بنده طی جلسات مکرر با ارگان های مختلف با وجود تمام تلاشی که برای افزایش نرخ رانندگان کردم، اما موفق به افزایش نرخ نشدم و آژانس ها بعد از چند روز صبوری تصمیم گرفتند که توافقی با مشتریان، سرویس دهی کنند که هم راننده بیشتر از این متضرر نشود و هم مشتری راضی باشد و این ماجرا تا زمانی باشد که سهمیه سوخت به رانندگان تعلق بگیرد؛ اما بعد از گذشت ۲ ماه همچنان از سهمیه سوخت رانندگان خبری نیست و رانندگان مانند کسی هستند که دو ماه حقوقشان نه تنها عقب افتاده، بلکه آن را کاملا از دست داده اند.

وی گفت که «در این بین، بعضی از آژانس ها به خاطر سرویس دهی بیشتر از  ۳۵۰۰ توسط اداره تعزیرات حکومتی جریمه شده اند» و اضافه کرد: جالب اینجاست که این جریمه برای صنفی در نظر گرفته شده که از هر لحاظ تحت تاثیر این گرانی و تورم قرار گرفته و هیچ راهکاری برای بهبود شرایط آنها در نظر گرفته نشده است.

جمال کازرونی ادامه داد: در سه سال اخیر و با توجه به نابسامانی های قیمت قطعات یدکی، اسنپ و تاکسی های اینترنتی، فشار زیادی به این صنف وارد و بسیاری از آژانس دارها ورشکست شده و از ۱۵۰ عضو اتحادیه، اعضا به ۱۰۴ نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه حدودا از اوایل دی ماه، سهمیه بنزین به تاکسی های شهری داده شد ولی تاکنون به آژانس ها سهمیه ای تعلق نگرفته است، گفت: از ساعت ۱۲ ظهر و همچنین بعد از غروب خورشید تاکسی در شهر دیده نمی شود و جالب اینجاست سهمیه بنزین در نظر گرفته شده برای تاکسی های شهری بیشتر از آژانس ها است و این در حالی است که بار ترافیکی شهر هم بر عهده آژانس ها است. 

کازرونی با بیان اینکه بارها از مسوولین محترم تقاضا کردم اگر نرخی افزایش پیدا نمی کند، حداقل به رانندگان، لاستیک، لنت و روغن اختصاص داده شود تا بار فشار روانی و هزینه از دوش این قشر زحمتکش کمتر شود، تاکید کرد: به تمامی رانندگان قول می دهم تا آخرین روزی که در این سمت خدمت می کنم، با تمام وجود از حق و حقوقشان دفاع کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر