شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۶۹۸
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری همزمان با فعالیت سامانه بارشی، احتمال بارش برف در ارتفاعات این استان دور از انتظار نیست.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی  در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به نواحی جنوب غربی ایران و تداوم فعالیت آن در  روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر افزایش مجدد سرعت وزش باد و در پی آن تلاطم شدید دریا، به تناوب در سطح استان وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار، رعدوبرق و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. 

وی بیان کرد: با فعالیت این سامانه از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه بارش‌ها شدت بیشتری می‌گیرد و از اواخر وقت چهارشنبه دمای هوا نیز در این استان بطور محسوسی کاهش خواهد یافت.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری بتدریج افزایش ابر و از اواخر وقت امروز بارش پراکنده باران و وزش باد و فردا گاهی رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش بینی شده‌است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در سواحل جنوبی گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت، از بامداد فردا شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۸ تا ۴۴ و روی دریا بویژه در شمال و مرکز خلیج فارس گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ و سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، از فردا بتدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۰:۴۵ بامداد، مد اول ۰۶:۴۹ بامداد، جزر دوم ۱۰:۰۰ دقیقه و مد دوم ۱۷:۳۳ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر