جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۷۰۱
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۷

فکرشهر: تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک‌آزاری و کودک همسری منعقد شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، شامگاه سه‌شنبه تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک‌آزاری و کودک همسری بین استانداری بوشهر، اداره کل دادگستری، اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر و سازمان مردم‌نهاد جمعیت امام علی (ع) منعقد شد.

مجید خورشیدی در آئین انعقاد این تفاهم‌نامه با تقدیر از دستگاه‌هایی که در این راستا همکاری کرده‌اند اظهار داشت: یکی از مبنایی‌ترین آسیب‌های جامعه کودک‌آزاری و کودک همسری است و کودکی که دچار آسیب شود همواره این آسیب، رفتار آینده او را متأثر خواهد کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به تأکیدات دین اسلام در حمایت از حقوق کودکان ابراز داشت: دین اسلام ضمن توجه به‌تمامی امور جامعه، به زندگی کودکان نگاه خاص داشته بر رعایت حقوق خانواده و کودک تأکید فراوان دارد.

وی گفت: رسول گرامی اسلام (ص) در مورد دختر خود حضرت فاطمه (س) فرمودند "فاطمه پاره تن من است" و این تعبیر، بیانگر نگاه خاص آن حضرت به دختر در دورانی بود که مردم دختران خود را زنده‌به‌گور می‌کردند.

خورشیدی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه و اقدامات متأثر از آن، از اجر الهی برخوردار است، گفت: از مدیران و کارشناسان که در تدوین این تفاهم‌نامه همکاری داشته‌اند قدردانی می‌کنم و معتقدم اطلاع جامعه از تدوین این سند بالادستی و مبنایی، باعث کنترل اجتماعی و جلوگیری از رواج پدیده کودک همسری و کودک‌آزاری خواهد شد.

وی بر لزوم برجسته‌سازی این تفاهم‌نامه تأکید کرد و افزود: برای اجرای این سند باید برنامه عملیاتی تعریف و مأموریت هر بخش کاملاً مشخص شود و همه‌کسانی که با کودک سروکار دارند اعم از خانواده و مدرسه باید بدانند که چنین سندی تنظیم و منعقدشده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی از پنهان‌سازی اطلاعات مؤثر در اجرای این پروژه خودداری کنند و با اقدام جمعی و تبادل اطلاعات، این سند باید بدون کمترین مقاومت اجرایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر