جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۷۱۲
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بارش‌های مناسب در شبه جزیره عربستان و تکثیر ملخ‌های صحرایی در آن کشور، از بهمن ماه احتمال پرواز این دسته‌ها به استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، خسرو عمرانی افزود: همچنین با توجه به بارش‌های مناسب سه ماه اخیر و افزایش رطوبت خاک در استان بوشهر، پیش‌بینی می‌شود در بهمن ماه شاهد تکثیر ملخ‌های صحرایی وارد شده از سال قبل در کانون‌های آلوده استان باشیم.

وی تاکید کرد: البته ملخ‌های وارد شده از سمت شرق کشور نیز که تا بندرعباس پیشروی کرده‌اند باعث نگرانی است که نباید از آن غافل شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به رشد کانون‌های ملخ‌های صحرایی، خسارت‌های این آفت در استان افزایش یابد که انتظار می‌رود نیاز به سطح مبارزه بالای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار باشد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به احتمال افزیش هجوم دسته‌های ملخ صحرایی به استان بوشهر، نسبت‌به پارسال نیاز به مبارزه در سطوح بیشتر با این آفت احساس می‌شود.

عمرانی به اقدامات انجام شده در این زمینه در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ۱۰۴ هزار هکتار بود که بیشترین آن به ترتیب در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، دیر، دیلم، تنگستان، بوشهر، دشتی و جم انجام شده است.

وی اضافه کرد: از این سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی، ۹۲ هزار هکتار آن به صورت زمینی و ۱۲ هزار هکتار به صورت هوایی صورت گرفته و ۴۲ میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی هزینه شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه در مراتع و جنگل‌ها بوده که بیش از ۵۲ درصد از کل سطح مبارزه در این مناطق بوده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه پارسال در باغات استان بوشهر شاهد خسارت بسیار کم بودیم، چون با مبارزه به موقع، از ورود ملخ‌های صحرایی به باغ‌های استان جلوگیری شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر