پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۷۲۵
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

فکرشهر: نماینده کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از محل وجوه اداره شده این سازمان زمینه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان عرصه گردشگری دریایی استان بوشهر فراهم شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحمان ایزدی روز چهارشنبه در جمع فعالان صنعت گردشگری دریایی استان بوشهر افزود: وجوه اداره شده از محل بودجه مصوب سازمان بنادر و دریانوردی است که در قالب مفاد قراردادهای عاملیت در اختیار بانک‎ها قرار گرفته و سپس با طی ساز و کارهای لازم به فعالان صنعت گردشگری دریایی پرداخت می‏‌شود.

وی بیان کرد: متقاضی این نوع تسهیلات شخص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی است که بخش قابل توجهی از سرمایه مورد نیاز خود را با تسهیلات ارزان قیمت از محل وجوه اداره شده دریافت می‎کند.

 ایزدی در ارتباط با مزیت‎های تسهیلات وجوده اداره شده اظهار داشت: طراحی انواع شناورهای تحت نظارت موسسه‌های رده‌بندی داخلی، ارتقا کیفیت ساخت شناورها، انتقال و بکارگیری تکنولوژی‌های مختلف در زمینه ساخت انواع شناور از جمله مزیت وجوه اداره شده‌است.

وی گفت: اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در اراضی بندری با یکهزار و ۲۲۷ میلیارد ریال اعتبار، توسعه و نوسازی ناوگان مسافربری با اعتبار ۵۳۹ میلیارد ریال، توسعه و نوسازی ناوگان تجاری، خدماتی در جنوب کشور با ۲ هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال و تامین تجهیزات بندری و دریایی مورد نیاز بنادر با ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال از جمله دستاوردهای وجوه اداره شده در چند سال اخیر است.

ایزدی بیان کرد: طرح‎های مسافری دریایی، ریلی، لجستیکی و ترانزیتی، توسعه، ساخت و تجهیز بنادر، جایگزین سازی شناورهای سنتی در بخش تجاری، سرمایه‎گذاری در اراضی و محوطه‎های بندری تحت حاکمیت و حفاظت محیط زیست دریایی از اولویت‌های وجوه اداره شده در سال جاری است.

وی یادآور شد: در طرح‎های دریایی، مسافری  و گردشگری اولویت‎ها با تجهیزات و شناورهای لایروبی، یدک کش‎های با ویژگی خاص و قدرت ۴۰۰۰ اسب بخار به بالا، شناورهای خدماتی( بویه گذار و آتشخوار)، تجهیزات و شناورهای آموزشی-تجاری، جایگزینی شناورهای سنتی است که در این طرح‎ها حداقل سهم آورده متقاضی ۲۰ درصدحداکثر تسهیلات نسبت به ارزش تایید شده طرح ۸۰ درصد و حداکثر یارانه سود تسهیلات نیز ۶۰ تا ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

ایزدی افزود: در پرداخت تسهیلات متقاضی باید دارای شخصیت حقوقی باشد که در این بین شرکت‎های تعاونی و خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل و خدمات دریایی در اولویت قرار دارند.

وی بیان کرد: دارا بودن مجوز فعالیت از امور شرکت‎‏های سازمان بنادر و تجربه و سابقه کار مفید در زمینه فعالیت‌های مربوطه، ارائه گزارش کامل مطالعات توجیه اقتصادی طرح مورد تقاضا و تایید صلاحیت فنی، اجرایی و مالی متقاضی از جمله شرایط دریافت تسهیلات وجوه اداره شده‌است.

ایزدی گفت: فرایند اعطای تسهیلات نیز از طریق سامانه نرم افزاری MFD.PMO.IR و به ترتیب شامل ثبت نام اولیه، تکمیل فرم تقاضا، تکمیل پرونده، بررسی طرح در کمیته وجوه اداره شده، صدور معرفی نامه، صدور ارکان اعتباری، بازرسی از طرح و پرداخت تسهیلات است.

دبیر کمیته کارگروه گردشگری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: تشکیل کمیته گردشگری فرصتی است تا مسائل و مشکلات فراروی این حوزه بررسی و برطرف شود.

حجت خسروی افزود: در این راستا تاکنون نشست‎هایی با فعالان عرصه صنایع گردشگری دریایی استان بوشهر برگزار شده و راهکارهای لازم برای تسهیل فعالیت‌های آنها ارائه شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر