چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۷۶۶
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: رئیس پلیس آگاهی استان بوشهرگفت: در دهه ماهه امسال ۱۰۱ باند مجرمانه فعال در ارتکاب سرقت‌ها در این استان شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ جوشن سهرابی در این رابطه افزود: با متلاشی شدن این شمار باند ۲۳۵ سارق و ۱۴۷ خریدار اموال مسروقه دستگیر و یک‎هزار و260 فقره انواع جرایم سرقت کشف شد.

وی بیان کرد: کاهش‎های ۴۵ درصدی سرقت مسلحانه، ۳۳ درصدی سرقت محموله، ۳۷ درصدی سرقت قاپ زنی و کاهش و مهار صد درصدی سرقت جیب بری و منفی بودن آمار وقوع سرقت بانک و سرقت از مغازه‌های طلافروشی از اقدام‌های شاخص استان در ۱۰ ماه امسال است.

سهرابی با تقدیر از مردم برای کمک به تامین امنیت تاکید کرد: چنانچه شهروندان توصیه‌های پلیس را رعایت کنند، سرقت‎های منزل، احشام، قطعات خودرو، لوازم داخل خودرو، گوشی همراه و همچنین سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره به طرز محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از سرقت موارد ایمنی نظیر رها نکردن منزل خالی از سکنه، خودداری از نگهداری طلاجات در منزل و انتقال به صندوق امانات بانک ها، نصب دوربین‌های مدار بسته در اماکن تجاری و خصوصی، رها نکردن وسیله نقلیه در معابر و خیابان ها، خودداری از نگهداری اموال با ارزش و اوراق بهادار در داخل خودرو و مراقبت بیشتر دامداران از احشام خود در شب‌ها با تقویت حفاظت از محل نگهداری احشام و مراقبت نوبتی باید به طور جدی صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر