جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۶۹۶۷
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

فکرشهر: در راستای اجرای طرح نشاط اجتماعی و حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان نخستین بازارچه تولیدات مشاغل خانگی بانوان در شهر جدیدعالیشهر بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند چرا که  مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل‌های جدید بر اساس خلاقیت، استعدادها و کارآفرینی جوانان است.

کسب و کارهای خانگی  ضمن تحول در معیشت خانوارها می‌تواند در رشد و توسعه اقتصادی تاثیرگذار باشد و در زمینه توسعه اجتماعی نیز سبب  تغییرات قابل توجهی شود.

راه‌اندازی نخستین بازارچه تولیدات مشاغل خانگی

در همین راستا نخستین بازارچه تولیدات مشاغل خانگی در راستای اجرای طرح نشاط اجتماعی و حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان در عالیشهر بوشهر راه اندازی شد.

مشاور فرهنگی اجتماعی شرکت عمران شهر جدید عالیشهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: افتتاح بازارچه مشاغل خانگی و هنرهای دستی بانوان شهر جدید عالیشهر در زمینه صنایع دستی، مواد غذایی و پوشاک، در مجتمع فرهنگی و هنری آفتاب این شهر برپا شد.    

فاطمه بحریاری، هدف از برپایی این بازارچه را حمایت از تولیدات داخلی، برای توانمندسازی بانوان کارآفرین وحمایت از مشاغل خانگی ودست سازهای بانوان هنرمند دانست.

وی بیان کرد: برپایی این بازارچه به شناسایی ظرفیت‌های کسب و کارهای خانگی در بین بانوان و تشویق آنها برای حضور فعال در فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند. 

راه‌اندازی بازارچه‌ به ایجاد بازار فروش دستاوردهای زنان کمک می‌کند

استان بوشهر در عرصه تولید محصولات خانگی توسط جوانان بر اساس ظرفیت‌های مناطق از جایگاه مهمی برخوردار است که یکی از مشکلات پیش روی  تولیدات مشاغل خانگی بازاریابی و نبود بازار فروش محصولات است که راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه محصولات مشاغل خانگی به ایجاد بازار فروش دستاوردهای زنان کمک کرده است.

بحریاری افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های توانمندی‌های زنان به منظور عرضه خدمات و محصولات تولیدی با قیمت تمام شده از جمله اقدامات حمایتی از تولیدات مشاغل خانگی به شمار می‌رود.

در حال حاضر زنان در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنایع غذایی، صنایع دستی، کشاورزی، باغداری، فرآوری محصولات و خدمات حضور فعالی دارند و فرصت‌های کسب و کار بسیاری را از این طریق برای خود فراهم کرده‌اند.

بر اساس مطالعات انجام شده گسترش اشتغال پایدار با ایجاد مشاغل خانگی یکی از راه‌های رونق اقتصادی است و مشاغل خرد و خانگی بستر مناسبی برای اشتغالزایی اعضای خانواده به شمار می‌آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر