چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۰۴۷
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر یکشنبه ۲۴ پروژه منابع طبیعی با ۱۵۲ میلیارد و ۸۲۹ میلیون ریال اعتبار در استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از مجموع این پروژه‌ها ۱۴ طرح آبخیزداری با ۱۳۷ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال اعتبار شامل احداث ۲۴ بند سنگی ملاتی در مساحت ۳۱ هزار و ۳۶۱ هکتار ازحوضههای آبخیز استان است که با هدف کنترل سیل، رسوب، تغذیه سفره‌های زیر زمینی و کنترل فرسایشِ است که با اجرای آنها سالانه ۵.۴ میلیون متر مکعب روان آب حاصل از بارش کنترل می‌شود.

غلامرضا منتظری روز یکشنبه در گفت‌و گو با ایرنا افزود: همچنین سه پروژه در بخش جنگل شامل ۲۲۹ هکتار جنگل‌کاری با پنج میلیارد و ۵۱ میلیون ریال اعتبار انجام شده‌است.

وی ادامه داد: در بخش مرتع با هدف تقویت پوشش گیاهی و کنترل روان آب‌های سطحی و افزایش بازدهی مراتع پنج پروژه با هشت میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال در سطح یکهزار و ۷۰ هکتار مراتع استان به اجرا درآمد.

منتظری بیان کرد: همچنین در بخش حفاظت از اراضی با هدف جلوگیری از تخریب رویشگاه‌های جنگلی و قطع درختان در عرصه‌های ملی ۲ پروژه با یک میلیار د و ۸۵۰ میلیون ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از استفاده شاخه و تنه درختان برای سوخت از سوی مرتع‌داران ۳۱ آبگرمکن خورشیدی و ۱۰۰ تنور گازی در بین آنان توزیع شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر