پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۳۶۹
سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا گفت: تسهیلات اشتغال روستایی استان بوشهر اسیر پیچ‌وخم‌های اداری نشود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند در نشست کارگروه اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر اظهار داشت: اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی در استان فرصت بسیار خوبی برای توسعه بخش‌های مختلف از جمله احداث گلخانه، بوم گردی، گردشگری و … بود.

تسهیلات اشتغال روستایی استان بوشهر اسیر پیچ‌وخم‌های اداری نشود

وی بیان کرد: از طریق همین تسهیلات ۳۲۷ درصد عملکرد مثبت در احداث گلخانه در استان داشتیم.

استاندار بوشهر بیان داشت: صنعت گردشگری هم پاک و درآمدزا است و یکی از ظرفیت‌های استان که با تسهیلات اشتغال روستایی رونق گرفت بوم گردی بود به طوری که از یک واحد بوم گردی تعداد واحدهای بوم گردی استان به ۴۱ مورد رسیده است.

گراوند بیان داشت: از دیگر طرح‌های اجرا شده با تسهیلات اشتغال‌زایی ایجاد ۱۸ هزار تن ظرفیت سردخانه‌های استان است.

وی بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان تاکید کرد و گفت: انتظار داریم اعتبارات مصوب شده در پیچ و خم اداری معطل نمانند.

استاندار بوشهر گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استان بوشهر جز ۳ استان برتر کشور در تثبیت اشتغال بوده است.

گراوند با قدردانی از عملکرد صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی افزود: اشتغال ایجاد شده از محل اعتبارات اشتغال روستایی؛ در تاریخ کشور بی نظیر است.

وی بیان داشت: انتظار داریم با حمایت وزیر تعاون سهم اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال جاری همچون سال گذشته به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

استاندار بوشهر خواستار گردش مالی صنایع نفت و گاز مستقر در عسلویه، در استان بوشهر شد و افزود: اگر صنایع نفت و گاز مستقر در استان نیازمندی‌های خود را از محصولات تولیدی استان تهیه کنند زمینه تقویت واحدهای تولیدی استان فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: عدالت حکم می‌کند شرکت‌های مستقر در عسلویه، نیازمندی‌های خود را از واحدهای تولیدی استان تأمین کنند.

گراوند اضافه کرد: انتظار داریم شرکت‌های و صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون حمایت‌های خود را از استان بوشهر دریغ نکنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر