سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر:
کد خبر: ۶۷۸۳۴
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: توزیع اقلام بهداشتی در استان بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و رئیس پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: با انتشار خبر ورود ویروس کرونا به کشور نگرانی ایجاد و خانواده‌ها برای تهیه ماسک و ژل‌های پایه الکل مراجعه و موجودی‌های داروخانه‌ها به پایان رسید و کاهش یافت.

وی تصریح کرد: گلایه‌ها و کمبودهایی وجود دارد که با کمک معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال برطرف شدن است.

کشمیری یادآور شد: تعداد زیادی مواد ضدعفونی‌کننده شامل دست کش، ماسک را وزارت بهداشت به همه استان‌ها تخصیص داده که محموله‌ای به استان ارسال و در اختیار بیمارستان مراکز بهداشتی درمانی و مردمی که نیاز دارند گذاشته می‌شود و نحوه توزیع در اطلاعیه دیگری ابلاغ می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مراکز آموزشی استان شامل مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، سلف‌سرویس‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی تا پایان هفته تعطیل است.

کشمیری بابیان اینکه این تصمیم مدیریت بحران در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای کنترل است اضافه کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا لحظه به لحظه رصد می‌شود، تعطیلی مراکز آموزشی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه و مؤثر در استان تصمیم‌گیری شده است.

وی اظهار داشت: تصمیم تعطیلی مراکز آموزشی بنا به مصلحت خانواده‌ها گرفته‌شده و تاکنون هیچ مورد مثبتی از بیماری در استان شناسایی نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بابیان اینکه ویروس کرونا اپیدمی و در سایر استان‌ها مشاهده‌شده و رفتار بیماری به شکلی است که امکان دارد این بیماری به استان ما نیز وارد شود گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر محل رفت‌وآمد خیلی از افراد استان‌های دیگر نیز هست به همین دلیل با تعطیلی مراکز آموزشی تلاش شد اضطراب خانواده‌ها در خصوص فرزندانشان را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: ویروس کرونا دوره نهفته‌ای دارد به این معنی که اگر فرد آلوده‌ای وارد شود ممکن است علامتی نداشته باشد و چند روز بعد علامت خود را نشان دهد، با این تصمیم فرصتی دادیم تا اگر فردی بیمار باشد ویروس خود را نشان دهد.

کشمیری با تأکید بر کنترل و از بین بردن زنجیره انتقال ویروس کرونا افزود: بر اساس تصمیم مدیریت بحران استان علاوه بر مدارس و مراکز آموزش عالی، نمایشگاه‌ها، تجمع‌های فرهنگی، ورزشی و اردوها لغو شد.

همه سنین در معرض خطر ابتلاء به ویروس کرونا هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ویروس کرونا همه سنین را تهدید می‌کند و هرچند تعبیری در خصوص اینکه کودکان به این ویروس مبتلا نمی‌شوند وجود دارد اما درواقع کودکان علامت کمتری دارند و ممکن است ناقل این ویروس باشند اما خودشان علامتی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: این بیماری در افراد سن بالا، بیماران قلبی، افرادی که دیابت کنترل نشده دارند یا ایمنی بدن آن‌ها پایین است می‌تواند آسیب‌زا باشد.

کشمیری یادآور شد: ویروس کرونا در هوای سرد ماندگاری بیشتر و در هوای گرم ماندگاری کمتری دارد و انتظار می‌رود با گرم شدن هوا به تدریج از شدت بیماری کاسته شود.

بیمارستان‌ها معین در استان بوشهر مشخص‌شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: در شمال استان بوشهر بیمارستان گناوه، بیمارستان کنگان در جنوب استان، بیمارستان خورموج برای مناطق مرکزی استان و برای مرکز استان بوشهر فعلاً یکی از بخش‌های ایزوله بیمارستان شهدای خلیج‌فارس و بیمارستان نیروی هوایی پیش‌بینی‌شده است که فعلاً از بیمارستان نیروی هوایی به دلیل امکانات خاصی که مدنظر است استفاده نمی‌شود.

کشمیری گفت: در زمان حاضر کیت‌های تشخیص به صورت متمرکز در مرکز کشور است و اگر بیماری داشته باشیم نمونه‌گیری می‌شود و نمونه با شرایط خاصی به تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: هیچ آزمایشگاه خصوصی وجود ندارد که این آزمایش‌ها را در کشور انجام دهد فقط مخصوص آزمایشگاه‌های رفرنس و مرکز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بابیان اینکه در زمان حاضر با توجه به بالا بردن آگاهی مسئولان و کارگران آمادگی کاملی در عسلویه وجود دارد خاطرنشان کرد: در ابتدای شایع شدن بیماری در چین جلسه‌ای با مسئولان پارس جنوبی در این خصوص برگزار شد و امروز نیز تمام رؤسای پتروشیمی‌ها در پارس جنوبی هستند تا در خصوص آموزش‌های لازم برای شست‌وشو، ماسک و اقلام موردنیاز تأمین و کارگران جدید اتباع خارجی که وارد می‌شوند پیش‌بینی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر