شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پس از 18 سال رخ داد
فکرشهر: خانواده ای آذربایجانی که 18 سال پیش فرزندشان را گم کرده بودند، او را در برازجان در آغوش گرفتند...
کد خبر: ۶۷۹۸۶
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: خانواده ای آذربایجانی که 18 سال پیش فرزندشان را گم کرده بودند، او را در برازجان در آغوش گرفتند.

به گزارش «فکرشهر»، جوانی به نام «جواد اسدی» که دچار فراموشی شده بود، از منزلش واقع در «میانه» استان آذربایجان شرقی خارج می شود و دیگر به منزل باز نمی گردد تا 18 سال بعد که در آن سوی کشور و در شهر برازجان، دوباره مادر و خواهرش را ملاقات می کند؛ هر چند پدر، پس از سال های انتظار دیدار پسر، رخت از دنیا بربسته است.

این طور که روابط عمومی بهزیستی دشتستان گزارش کرده، این فرد، 18 سال پیش بر اثر حادثه ای دچار فراموشی و خانواده خود را ترک کرده و به دلایل نامعلومی وارد استان بوشهر شده بود که توسط بهزیستی دیلم به مرکز نگهداری برازجان تحویل شده و تحت درمان بوده است.

رییس بهریستی دشتستان در این باره توضیح داد: آقای جواد اسدی اهل میانه استان آذربایجان شرقی که در مرکز توانبخشی اعصاب وروان مزمن خلیج فارس برازجان نگهداری می شد و تحت درمان بود پس از 18 سال به آغوش خانواده اش بازگشت و به آنها تحویل شد.

حمید انصاری یادآور شد: این بیمار به علت تالمات روحی قادر به یادآوری گذشته و هویت خود نبود و به صورت ناشناس در این مرکز مورد مداوا قرار گرفته است و اکنون با تلاش چندین ساله مددکاران این مرکز، این بیمار پس از بهبودی نسبی با گفتن نام خود و تعدادی از افراد خانواده و نام شهر خود و تلاش دکتر فتاح ریاست مرکز و خانم تنگستانی، خانواده ایشان پیدا شد.

دکتر عبداله فتاح ـ رییس مرکز توانبخشی اعصاب و روان مزمن خلیج فارس برازجان ـ نیز گفت: این بیمار امروز و پس از گذراندن چندین سال مراحل نگهداری، مراقبت و آماده سازی برای پیوستن به خانواده و تلاش ویژه برای بیادآوردن گذشته، بهبود نسبی یافته است و در برازجان با تلاش برای بهبود افراد فاقد هویت، توانتسیم به فراق چندین ساله یک مادر و فرزندش پایان دهیم.

اعظم اسدی ـ خواهر این بیمار ـ نیز گفت: برادرم هیچ مشکلی نداشت تا اینکه بر اثر یک اتفاق ناگوار در خانواده دچار فراموشی و گم شد و ما در این سال ها هیچ امیدی به پیدا کردنش نداشتیم.

وی ادامه داد: پدر و مادرم شبانه روز غصه دار و چشم انتظار بودند تا اینکه ۱۰سال پیش پدرم فوت کرد ولی مادرم همواره با چشمانی اشکبار به انتظار برگشت برادرم بود و ما، مخصوصا مادرم انتظار دیدارش را داشتیم، برخی هم ناامید بودیم تا اینکه از طریق بخشدار میانه خبردار شدیم که در شهر برازجان نگهداری می شود.

اسدی افزود: من و خانواده ام نمی دانیم چگونه و با چه زبانی از مجموعه بهزیستی استان بوشهر و شهرستان دشتستان، به ویژه دکتر فتاح و خانم تنگستانی که زحمات زیادی برای بازگشت برادرم به زندگی و آغوش خانواده کشیدند، تشکر کنیم.

نظرات بینندگان
عباس
|
-
|
جمعه ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۵
باسلام و درود بر تمام زحمت‌کشان  بهزیستی دشتستان، خدایا سپاسگزاریم از اینکه این عزیز بعداز سال‌ها به آغوش خانواده برگشت. ما هم خوشحال شدیم از این تقدیر خوب که بانی آن انسان‌های شریف هم استانیم بودند. درود خدا بر زحمت‌کشان بهزیستی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر