جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۱۱۹
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲

فکرشهر: نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، در عین حال به شبهاتی درباره چگونگی تدفین فوت شدگان ناشی از کووید 19 در این استان پاسخ داد.

به گزارش دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در استان گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر به کمک پزشکان و پرستاران داوطلب در استان گیلان نیاز داریم، گفت: پزشکان و پرستاران داوطلبی که تمایل دارند، به بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید در گیلان کمک کنند، می توانند با شماره ۴۴۰۱ رشت، تماس بگیرند تا هماهنگی‌های لازم انجام شود.

وی افزود: امکانات اسکان پزشکان و پرستاران داوطلبی که برای کمک به استان گیلان وارد شوند، فراهم شده است و هر کس که تمایل به کمک دارد، بیاید.

شادنوش با بیان اینکه فعلا از نظر امکانات بیمارستانی و تخت بیمارستانی در گیلان مشکلی نداریم، گفت: در حال حاضر با خالی کردن تخت‌های سایر بخش‌ها توانستیم مدیریت کنیم و نگران فضا نیستیم. بیشتر مشکلات‌مان نرم‌افزای است و مشکل سازه و ساختمان و... نداریم.

وی درباره برخی مباحث مبنی بر وجود مشکلاتی در تدفین بیمارانی که در گیلان به علت کرونا جان‌باخته‌اند، گفت: این مباحث وجود ندارد. تدفین این بیماران کاملا طبق پروتکل بهداشتی و با نظارت کارشناسان برجسته بهداشتی و با هماهنگی آرامستان شهرداری انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

شادنوش تاکید کرد: در عین حال از خانواده افراد متوفی می‌خواهیم که در سریع‌ترین زمان ممکن برای تحویل اجساد مراجعه کنند که دچار مشکل نگهداری این افراد در سردخانه نشویم.

وی همچنین اعلام کرد: از امروز هم دیگر نمونه‌های تشخیصی به آزمایشگاه‌های تهران ارسال نمی‌شود، بلکه امکانی ایجاد شده تا در استان گیلان تشخیص را انجام دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر