جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۱۳۷
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۶

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از کاهش قیمت گوجه فرنگی در استان خبرداد و گفت: به طور متوسط هرکیلوگرم گوجه فرنگی در مزارع استان بوشهر 1400 تومان و گوجه فرنگی ربی 200 تا 400 تومان است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر به ویژه در فصل سرما و زمستان گوجه فرنگی خارج از فصل است.

استان بوشهر به سبب داشتن زیرساخت‌های لازم در تولید و عرضه گوجه فرنگی به عنوان قطب تولید این محصول در کشور معرفی شده به‌گونه‌ای که هر سال از اواخر آذر ماه برداشت و عرضه گوجه‌فرنگی از  اراضی کشاورزی آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

500 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی استان بوشهر برداشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از اوج برداشت محصول گوجه‌فرنگی از اراضی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت:  تاکنون افزون بر 500 هزار تن گوجه فرنگی از اراضی استان بوشهر برداشت شده است.

خسرو عمرانی، شهرستان‌های دیر، کنگان، دشتستان و  دشتی  را محل  کشت و برداشت محصول گوجه فرنگی دانست و بیان کرد: بیش‌ترین میزان تولید گوجه‌فرنگی در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان است.

وی، با بیان اینکه امسال 11 هزار و 300 هکتار از اراضی استان تحت کشت محصول گوجه فرنگی قرار گرفته است افزود: پیش بینی می‌شود بیش از 600 هزار تن، محصول گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

هجوم ملخ‌های صحرایی خسارتی به محصولات کشاورزی وارد نکرده‌اند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه هجوم ملخ‌ها خسارتی به محصول گوجه فرنگی وارد نکرده است تصریح کرد: ملخ‌ها اکنون در حالت تخم‌گذاری قرار دارند و اردیبهشت ماه از تخم بیرون می‌آیند و اکنون هیچ خسارتی به محصولات وارد نکرده‌اند.

عمرانی از افت قیمت محصول گوجه‌فرنگی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس ارزیابی انجام شده قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی درجه یک در مزارع  استان بوشهر به طور متوسط 1300 تا 1400 تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت  هرکیلوگرم گوجه فرنگی ربی بین 200 تا 400 تومان است گفت: در راستای حمایت از کشاورزان برای جلوگیری از ضرر تولید کنندگان این محصول، کشاورزان خواستار خرید توافقی و حمایتی هستند.

 اکنون کشاورزان گوجه‌فرنگی استان بوشهر نیاز به توجه ویژه مسئولان در راستای خرید محصول آنان برای عرضه در بازارهای داخلی استان‌های مختلف و کارخانه‌های رب گوجه فرنگی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر