پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۱۴۴
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۹

فکرشهر: رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: فردی که با ترفند خیر بودن و با سوء استفاده از اعتماد کاربران اینستاگرام در این استان اقدام به کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ مهدی قاسمی افزود: در پی مراجعه چند تن از هم استانی‌ها به پلیس فتا و طرح شکایتی در زمینه کلاهبرداری از آن‌ها در یکی از شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: شاکیان اعلام می‌کردند که هنگام فعالیت در اینستاگرام، پیامی از یک صفحه برایشان ارسال و درخواست ارتباط مجازی با زبان انگلیسی مطرح شده است.

قاسمی اظهار داشت: گرداننده صفحه در ارتباط با کاربران، خود را ساکن یک کشور اروپایی معرفی و اعلام کرده همسرش ایرانی بوده و فوت کرده و خود او نیز به‌علت بیماری سرطان، فرصت کمی برای زندگی دارد و قصد دارد کل دارایی خود را برای امور خیریه درمانی هزینه کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: متهم سپس اعلام کرده بیش از یک میلیون دلار برای بیماران هموطن خانمش در نظر گرفته و قصد ارسال مبالغ خیریه به حساب کاربر دارد که  ۱۰ درصدش به عنوان حق الزحمه به کاربر تعلق می‌گیرد و بقیه باید در راه درمان بیماران صعب العلاج هزینه شود.

قاسمی بیان کرد: مجرم با بیان اینکه به‌علت محدودیت‌های بانکی، امکان انتقال به‌صورت حساب به حساب را ندارد و با پست ویژه از طریق یکی از کشورهای همسایه ارسال می‌کند، با تهیه تصاویری از جعبه حاوی ارز سعی در جلب اعتماد افراد داشت.

وی افزود: این مجرم در چند مرحله به بهانه‌های مختلف نظیر جریمه پولشویی، عوارض و مالیات گمرکی، مهر و موم کردن جعبه مبالغ زیادی پول از هموطنان دریافت کرده که با تکرار درخواست پول از سوی کلاهبردار و مراجعه مالباختگان به پلیس فتا استان بوشهر، پرونده قضایی تشکیل شد.

قاسمی اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی و در پیگیری تخصصی، هویت کلاهبردار و همدستان او شناسایی شده و اقدامات تکمیلی برای دستگیری آنها ادامه دارد.

وی یادآورشد: کلاهبرداران اینترنتی علاوه بر تسلط بر شیوه‌های فنی از روش‌های گوناگون در حوزه روانشناسی در سوء استفاده از کاربران بهره می‌برند.

قاسمی به کاربران هشدار داد: از پاسخگویی به تماس‌‎ها، ایمیل‌ها و هرگونه ارتباط مجازی افراد ناشناس و مشکوک خودداری و فریب این گونه کلاهبرداری‌ها و یا موارد مشابه را نخورند.

قاسمی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی به پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در قسمت گزارش مردمی، آن‌ها را ثبت کنند تا این موضوعات پیگیری شود و شاهد برقراری هرچه بیشتر امنیت در فضای مجازی و مصون ماندن کاربران از آسیب‌های احتمالی این حوزه باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر