جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۲۹۸
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: جهت حفظ سلامتی مردم نیروی انتظامی با اتخاذ تدابیر لازم از ورود خودروهای باربر به این شهرستان بطور جد جلوگیری و مانع تردد آنان در سطح شهر شود.

به گزارش فکرشهر، احمدرضا دامی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این تصمیم باتوجه به درخواست و  نارضایتی های مکرر شهروندان مبنی بر تردد خودروهای سبک حامل بار که از مناطق مختلف کشور وارد شهرستان می‌شوند و می‌توانند  ناقل بیماری ویروسی شایع شده باشند اتخاذ شده است.

وی اظهارداشت: انبارها و واحدهایی که مبادرت به تحویل بار به این خودروها کنند تذکر داده خواهد شد و در صورت ادامه این اقدام برخورد قانونی می‌شود.

وی گفت: فعالیت کلیه تالارها و  باشگاه‌های ورزشی که سبب تجمع گروه‌های انسانی می‌شوند تا اطلاع ثانوی ممنوع و ضابط مربوطه باید در صورت تمکین نکردن ، ضمن مهر و موم کردن واحد متخلف به دادستانی گزارش ارایه دهد.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه افزود: شهرداری های شهرستان موظف هستند ضمن تعامل با نهادهای مربوطه نسبت به پاکسازی و ضدعفونی کردن مرتب فضاهای عمومی و پرتردد از جمله ساحل اقدام کنند.

وی ادامه داد: اداره تعزیرات حکومتی و نیروهای اطلاعاتی نسبت به نظارت مستمر در صورت احتکار و یا گران فروشی اقلام بهداشتی اقدام و بلافاصله به دادستان گزارش دهند و متخلفان بدانند که اشد مجازات در انتظار آنان است.

دامی گفت: از آنجا که نان مهم ترین مصرف غذایی عموم مردم است ، نانواییها باید ابلاغیه و نکات بهداشتی را رعایت کنند و درصورت عمل نکردن بلافاصله مهروموم و به عنوان متخلف معرفی می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه افزود: نظر به اینکه حفظ بهداشت روانی و آرامش مردم از جمله حقوق عامه بوده از همراهی و همدلی مسئولانه قاطبه فعالان فضای مجازی در حفظ و تقویت آرامش روحی مردم تقدیر شده و  پلیس فتا و امنیت و اطلاعات ضمن پایش دایم فضای سایبری به شناسایی و معرفی اندک افرادی که با نشر مطالب کذب موجب تشویش اذهان عمومی می شوند به دستگاه قضایی اقدام کنند.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه فرماندهی مبارزه با بیماری کرونا بر عهده نیروهای خدوم و زحمتکش بهداشت ودرمان است ضمن آمادگی و تجهیز مراکز خود در صورت مشاهده هر اقدامی که موجب تهدید بهداشت و سلامت عمومی شود بلافاصله گزارش به دادستان ارایه تا برخورد صورت گیرد.

دامی ادامه داد: نظر به ممنوعیت صادارت کلیه محصولات بهداشتی موردنیاز با توجه به شرایط کشور، گمرک شهرستان بطور جد از صدور این اقلام به خارج کشور پرهیز و نیروهای اطلاعاتی ضمن نظارت مستمر در صورت مشاهده تخلف ضمن ممانعت از خروج ، جهت برخورد قانونی معرفی شوند.

دادستان عمومی و انقلاب گناوه گفت: تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت موظف هستند سوخت گیری خودروها را توسط  پرسنل خود انجام دهند.

وی بیان کرد: بانک ها موظف هستند روزانه به ضدعفونی کردن دستگاههای خود پرداز اقدام کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های ارزشمند همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در جهت مبارزه با بیماری کرونا در کشور گفت:  در راستای حفاظت از حقوق عامه مردم و صیانت از سلامت شهروندان هر کدام از دستگاهها و نهادهای اجرایی و انتظامی و امنیتی متناسب با مسئولیت های سازمانی خود اقدام کنند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر