چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۳۲۳
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: با شیوع ویروس کرونا و بیماری «کووید 19»، امام جمعه برازجان بیانیه ای صادر کرده و از مردم دشتستان خواسته اصول بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کرده و با مسوولین بهداشت و درمان همکاری کنند.

متن بیانیه حجت الاسلام حسن مصلح به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
(نعمتان مجهولتان الصحه و الامان) (گنج حکمت یا احادیث منظوم ص ۱۹۶) امام علی علیه السلام فرمود: دو نعمت ناشناخته است، صحت و امنیت. 

خداوند متعال را شاکریم که ملت شکور و صبار ما را همواره در ابتلائات و امتحانات سخت پیروز و سربلند قرار داده است و از هرگونه لطف و عنایتی دریغ ننموده است.

اینک که کشور عزیز ما در معرض ابتلاء به ویروس کرونا قرار گرفته توجه مردم عزیز و شریف دشتستان را به چند نکته جلب می‌نمایم:

1)    ابتدا برخود لازم می دانم از پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، رئیس و اعضای شورای سلامت و مدیران شبکه بهداشت و مدافعان سلامت در شهرستان دشتستان تقدیر و تشکر نمایم.

2)    از مردم شریف و نجیب شهرستان درخواست می شود به توصیه های بهداشتی و پزشکی عمل نموده و بهداشت فردی و جمعی را رعایت نموده تا به حول و قوه الهی بر ویروس کرونا فائق آمده و آن را شکست دهیم.

3)    کسانی که کم ترین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را دارند در اجتماعات عمومی حضور پیدا نکنند و در منزل استراحت کنند.

4)    نباید اضطراب و دلهره بیش از حد در مردم ایجاد کرد زیرا ترس و نگرانی بیش از حد خود موجب بیماری و ناامنی روانی می شود.

5)    به فضل الهی و به همت مسوولین امر ویروس کرونا تحت کنترل درآمده و در استان عزیزمان نیز مورد مشاهده نشده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

6)    به توصیه قرآن کریم و حضرات معصومین علیهم السلام برای دفع و رفع بیماری از دعا و تضرع و توسل به درگاه ربوبی نباید غفلت کنیم.

7)    مردم شریف و آگاه هرگز به شایعات و اکاذیب افراد جاهل و مغرض و رسانه‌های بیگانه برای بزرگنمایی این بیماری و آمار و ارقام دروغین توجهی نکنند و به آمار مسئولان بهداشت و رسانه ملی اعتماد کنند.

8)    دشمنان عنود ملت نجیب ایران در این برهه زمانی اقدام به کرونا هراسی نموده اند. در حالی که علاوه بر ایران اسلامی، ده ها کشور دیگر نیز به این بلیه مبتلا هستند. آنها با هدف اعتبار زدایی، ناامید سازی، ناکارآمد نمایی و در نهایت مشروعیت زدایی از حاکمیت و نظام اسلامی مشغول تبلیغات خبیثانه هستند.

9)    امید است ملت عزیز ایران با انسجام و اتحاد و همدلی تحت امر ولایت در میدان سلامت نیز همانند سایر عرصه های نبرد پیروزمندانه و سربلند خارج شود.

در پایان صحت و سلامتی ملت عزیز ایران و مردم شریف و ولایت‌مدار دشتستان را تحت زعامت و ولایت نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضرت امام خامنه ای مدظله العالی از خداوند متعال خواستارم.

حسن مصلح
امام جمعه برازجان
۱۴ اسفند ۹۸»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر