جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۵۵۴
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

فکرشهر: فرماندار شهرستان کنگان گفت: آمادگی لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان با هماهنگی و همکاری مسئولین منطقه ویژه انرژی پارس وجود دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاک‌نژاد در نشست با فعالان اجتماعی ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) گفت: ارتباط با رسانه‌ها از روزهای ابتدای مسئولیتم در شهرستان در برنامه ریزی های کاری بوده و به آن اعتقاد دارم.

وی اضافه کرد: در شرایط موجود در سطح جهان، کشور، منطقه نیز نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است، باید همبستگی‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا ویروس تقویت شده و گروه‌های مرجع و فعالین اجتماعی در مقابل شایعات روشنگری کنند.

پاک‌نژاد افزود: امروز در حساس‌ترین برهه مسئولیت‌های اجتماعی خود قرار داریم و بهترین رسالت برای شما و فعالان اجتماعی آگاهی بخشی بیشتر به مردم نسبت به مخاطرات احتمالی شیوع این ویروس است.

فرماندار کنگان ضمن تاکید بر اهمیت سلامت جسمی و روانی مردم افزود: سلامت مردم در اولویت کار ماست و در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است و جا دارد از پرستاران، پزشکان، پرسنل اداری بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی که در خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم هستند تقدیر و تشکرمی‌کنیم.

لزوم تقویت سلامت روانی

وی ادامه داد: در بحث سلامت روانی جامعه وظیفه رسانه‌ها و فعالان اجتماعی و کاربران فضای مجازی بسیار سنگینی است و نباید اجازه داد که شرایط جامعه به سمت نا امیدی، التهاب و تشنج پیش برود.

پاک‌نژاد ضمن اعلام آماده نبودن شهرستان کنگان در پذیرایی از مسافران گفت: کارگاه‌های ضایعاتی در شهرهای کنگان و بنک پس از چندین سال پلمب شده‌اند و کمپ‌های غیر ضروری شرکت‌ها در حال تعطیل شدن است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد ایستگاه‌های کنترل و پایش مسافران اولین امری است که شهرستان کنگان در آن پیش قدم شده است، ایستگاه‌هایی که در شیرینو، پرک، سیراف، بنک و ورودی‌های شهر کنگان از طرف شمال و جنوب به صورت جدی مشغول به فعالیت هستند.

ضدعفونی شهر و روستاها

فرماندار کنگان با بیان اینکه ضدعفونی شهر و روستاها آغاز شده است که در این راستا خیرین بسیاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای شهرستان را یاری کردند افزود: جلسات شورای سلامت با حضور مسئولان امنیتی و فضای شهرستان به طور مداوم در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: آمادگی لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان با هماهنگی و همکاری مسئولین منطقه ویژه انرژی پارس وجود دارد. تمامی مهمانسراهای ادارات شهرستان تعطیل است و ساعات کاری درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و داروخانه‌ها در سطح شهرستان افزایش یافته است.

پاک‌نژاد با بیان اینکه توزیع اقدام بهداشتی و ضدعفونی با اولویت کسانی که در خط مقدم مبارزه قرار دارند خواهد بود تصریح کرد: برخورد قاطع با خاطیان و پلمب واحدهای غیر بهداشتی در شهرستان در دستور کار است.

وی از عدم ارائه سرویس به مسافران و جلوگیری از چادر زدن در پارک‌ها و خاموشی بخشی از نوار ساحلی خبر داد و گفت: از شهردار و رئیس اداره امور مالیاتی می‌خواهم با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص عوارض سالیانه مالیات همکاری لازم با شهروندان و کسبه داشته باشند.

لزوم همکاری بانک‌ها

فرماندار کنگان تاکید کرد: بانک‌های عامل در شهرستان نیز بررسی لازم به منظور همکاری با شهروندانی که مشکلات بانکی از قبیل اقساط، چک دارند به عمل آوردند.

پاک‌نژاد اظهار داشت: از شبکه بهداشت و درمان می‌خواهم به صورت روزانه در این خصوص این بیماری اطلاع رسانی داشته باشد و از مردم عزیز نیز درخواست می‌کنم که این اپیدمی را جدی بگیرند و نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی حساس‌تر از همیشه باشند و این اطمینان را داشته باشند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در شورای تأمین شهرستان و با همکاری دوستان عزیز قضائی با آن دسته از افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی افزود: از سمن‌ها و فعالان اجتماعی نیز درخواست دارم که در زمینه اخبار و اطلاعات صحیح و امید بخش، آمادگی برای مواقع بحران و آموزش‌های خود مراقبتی در مقابله با این ویروس یاری کنند.

فرماندار کنگان اضافه کرد: از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر در منطقه نیز که در مسیر مقابله با این ویروس همکاری و مساعدت داشتند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر