جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۸۷۰۶
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

فکرشهر: رئیس جمهوری آمریکا عصر یکشنبه بدون اینکه به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد، از شهروندان آمریکایی خواست کمتر خرید کنند و آرام باشند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، دونالد ترامپ به همراه کمیته ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران در حالی حاضر شد که اعضای این کمیته بدون رعایت فاصله در کنار هم ایستاده بودند و آنچه که به عنوان دستورالعمل "فاصله اجتماعی" مطرح شده است را نادیده گرفتند.

وی در ابتدا از تصمیم بانک مرکزی آمریکا موسوم به فدرال رزو برای کاهش نرخ بهره خبر داد و در واکنش به هجوم مردم آمریکا به فروشگاه‌ها برای خرید لوازم مورد نیاز، اظهار کرد: مجبور نیستید زیاد خرید کنید.

رئیس جمهوری آمریکا که نشان داد در مدیریت شرایط بحرانی با مشکل جدی روبرو است و حتی قدرت تامین موادی همچون دستمال توالت، آب آشامیدنی و مواد ضدعفونی کننده را ندارند، مدعی شد بسیار عالی کار می‌کنند.

ترامپ از مردم خواست در آرامش باشند چرا که آنها بسیار عالی کار می کنند و این شرایط عبور خواهد کرد.

وی اظهار کرد خرده فروشی‌ها از من خواسته اند تا بگویم که لطفا کمتر خرید کنید.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر اینکه عبور از این بحران به رویکرد همه آمریکایی‌ها نیاز دارد، افزود: فروشگاه ها کاملا باز خواهند ماند ، آنها باید باز بمانند، فروشگاه ها در سطحی که فراتر از زمان کریسمس است، ذخیره دارند و این عالی است.

مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری هم با تاکید بر اینکه مردم باید همچنان به خوبی دست‌هایشان را بشویند، ادامه داد: ما با گوگل و دیگر شرکت‌های تکنولوژی در حال کار هستیم تا اطمینان یابیم که منابع آنلاین برای کاندیداهای انجام آزمایش ویروس کرونا وجود دارند.

این اظهارات در شرایطی انجام می‌شود که آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی کنترل آلرژی و بیماری‌های عفونی نسبت به افزایش صدها هزار مرگ و میر هشدار داد و گفت اگر اقدامات لازم انجام نشود، شرایط بسیار بدتر از این خواهد شد.

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک هم از فروشگاه‌ها خواسته است تا کارکنان خود را کاهش دهند.

فرماندار اوهایو و کالیفرنیا هم از رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها خواسته‌اند به صورت داوطلبانه کسب و کار خود را تعطیل کنند یا تعداد کارکنان خود را کاهش دهند.

فرماندار کالیفرنیا همچنین از افراد ۶۵ سال یا بالاتر و آنهایی که بیماری تنفسی دارند خواسته است در خانه بماند و خود قرنطینگی داشته باشند.

بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک هم گفته است با توجه به گسترش ویروس کرونا، مدارس این شهر تا ۲۰ آوریل (۳۰ فروردین) تعطیل خواهند بود.

در تازه‌ترین آمار منتشر شده، شهر نیویورک تا کنون ۳۲۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کرده است که از این تعداد، پنج نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر