پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر:
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بازار استان بوشهر به استثنای واحد‌های صنفی عرضه کننده ارزاق عمومی تا ۱۵ فروردین تعطیل است...
کد خبر: ۶۸۸۹۱
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بازار استان بوشهر به استثنای واحد‌های صنفی عرضه کننده ارزاق عمومی تا ۱۵ فروردین تعطیل است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: دیروز در ستاد ملی در زمینه تعطیلی بازار تصمیماتی گرفته شد و خوشبختانه بوشهر در این حوزه پیشگام بوده است.

وی افزود: فعالان اقتصادی استان بوشهر به‌ طور خودجوش بازار را تعطیل کردند و تنها نانوایی‌ها و مغازه‌هایی که اقلام ضروری مردم را عرضه می‌کنند باز هستند. البته این فروشگاه‌ها و اماکن هم باید الزامات بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند.

استاندار بوشهر در این نشست با تقدیر از حرکت خودجوش بازاریان در شهرستان‌های مختلف استان و تعطیلی مغازه‌هایشان مصوب کرد: اصناف استان تا ۱۵ فروردین تعطیل است و تنها صنوفی که مایحتاج ضروری خانواده‌ها را عرضه می‌کنند باز خواهد بود.

وی همچنین با تجلیل از صداوسیمای استانی در زمینه فرهنگ‌سازی و انعکاس خبر‌های مرتبط با ویروس کرونا گفت: از جامعه پزشکی نیز تشکر ویژه می‌کنیم. باید با رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن به کادر درمان کمک کنیم تا هرچه زودتر این ویروس در ایران و دنیا نابود شود.

گراوند به دیگر مصوبات این نشست اشاره و عنوان کرد: مقرر شد از ظرفیت سمن‌ها و افراد داوطلب در قالب سازمان هلال احمر به منظور کنترل تردد و تب‌سنجی در ورودی شهر‌ها با دقت هرچه تمام‌تر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ستاد کرونا، تنها سخنگو رییس دانشگاه علوم پزشکی است تاکید کرد: مقامات مسئول باید مراقبت کنند در چارچوب سیاست‌های ستاد ملی حرکت کنند. اگر در قالب همین مصوبات ستاد ملی و تدابیر عمل کنیم با همراهی مردم و بخش‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و اقتصادی می‌توانیم زودتر این مهمان ناخوانده را از خانه بیرون بکنیم.

استاندار بوشهر در این نشست مصوب کرد: میراث فرهنگی و نیروی انتظامی با همکاری هم بر خانه‌های مبله غیر مجاز نظارت کنند که در همین راستا تا کنون ۵۴ واحد غیر مجاز پلمب شده است.

حسینی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: در زمینه تولید و عرضه ژل و مواد ضدعفونی کننده نسبت به روز‌های قبل وضعیت بهتر شده به گونه‌ای که با همت گروه‌های جهادی در دو واحد تولیدی روزانه ۲۰ هزار دستکش یکبار مصرف تولید و توزیع می‌شود.

گزدرازی، رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر هم گفت: با توجه به نیاز کادر درمان به برخی اقلام بهداشتی، با مشارکت فعالان اقتصادی ۵۵۰ میلیون تومان جمع‌آوری و در این حوزه هزینه شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز گفت: نیروی انتظامی در ۳۴ پایگاه سلامت برای تامین امنیت دستگاه‌های خدمت‌گذار حضور داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر