پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۰۷۰
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ورود به مناطق تحت حفاظت و مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرهاد قلی نژاد صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در فصل شروع زاد آوری حیات وحش در استان بوشهر هستیم و باید مراقبت‌های لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از جابجایی وحوش در فصل زایمان و جلوگیری از ایجاد استرس در زمان زادآوری حیات وحش، ممنوعیت ورود به مناطق امن حفاظت شده اعمال و کنترل‌های مستمر و شبانه روزی توسط مأموران اجرایی این استان در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر لزوم عدم ورود به مناطق حفاظت‌شده تصریح کرد: برخورد جدی با متخلفین صورت خواهد گرفت.

قلی نژاد بیان کرد: فصل بهار هنگام زایش وحوش در طبیعت است و زایش حیواناتی چون قوچ و میش، کل و بز و سایر حیوانات در منطقه حفاظت شده و حتی سایر مناطق طبیعی اهمیت بالایی برای افزایش ظرفیت حیات وحش دارد.

وی از دوستداران محیط زیست و طبیعت خواست تا ضمن همکاری با محیط‌بانان از نزدیکی به مناطق زادآوری حیات وحش خودداری کنند و در صورت مشاهده نوزاد جانوران وحشی، از نزدیک شدن و جابجایی حیوانات خودداری و همچنین با مشاهده رویدادهای غیرطبیعی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلاع رسانی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر