پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۱۵۷
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ از لغو تردد به جزیره خارگ به مدت ۵ روز خبر داد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی، عباس اسدروز در نشست هماهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: باهدف قطع زنجیره انتقال کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل‌های لازم در جزیره خارگ با جدیت بیشتری در دستور کار قرارگرفته است و با هماهنگی به‌عمل‌آمده همه مسئولین ذیربط اعم از فرماندار شهرستان بوشهر، بخشدار، رؤسای دادگستری و اطلاعات، نیروی‌های نظامی و انتظامی، بهداشت و درمان و شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی عزمی راسخ دارند که قابل‌تقدیر است.

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در جریان بلایا و حوادثی نظیر ویروس کرونا که وارد کشور شده، آسیب‌های روانی افزایش‌یافته و این آسیب‌ها مثل یک کوه عظیم یخ است که قسمت اعظم آن زیر آب قرار دارد و دیده نمی‌شود.

اسدروز اضافه کرد: تداوم وضعیت سالم کنونی و عملیاتی شدن طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی»، تحقق مطالبه اهالی جزیره خارگ برای کنترل بیشتر در اعمال محدودیت‌های فراگیر در محیط‌های فعال برای مقابله با کروناست.

وی بیان کرد: در ادامه اقدامات قبلی از ۱۰ فروردین آغازشده و شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف تحت مدیریت و نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ برای نهادینه کردن الزامات آن در بین شهروندان در روزهای آتی می‌کوشند.

اسدروز ادامه داد: در راستای اجرای اقدامات کنترلی و مهار ویروس کرونا گروه‌های پویش مردمی که با هماهنگی و تحت نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری سازمان‌دهی شده‌اند، مانند گذشته در زمینه ضدعفونی و کنترل مبادی ورودی جزیره به همکاری خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: تعطیلی اصناف و بازاریان به استثنای مواردی که با زندگی روزمره مردم وابسته است، مراکز آموزشی، پارک‌ها و بوستان‌ها، مراکز ورزشی، تجمعات و مراسم‌ها نیز که در نشست کمیته مدیریت کرونا به تصویب رسیده بود نیز در این طرح تأکید شده و با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

اسدروز افزود: در این طرح با توجه به موج برگشت مسافرین از سفر، تمرکز بر تشدید کنترل ترددها و سفرها به جزیره است که از چهارشنبه ۱۳ فروردین کلیه ترددهای هوایی به خارگ و بالعکس به جز موارد خاص یا اضطراری جزیره به مدت ۵ روز لغو می‌شود.

وی تصریح کرد: در این مدت برای ترددهای دریایی نیز با فرماندار شهرستان بوشهر و بخشدار ویژه خارگ هماهنگی لازم به‌عمل‌آمده که لازم است از حسن توجه آنان قدردانی شود و قطعاً تا عادی شدن وضعیت، بهداشت و درمان صنعت نفت، بخش شهری و قرنطینه با همکاری گروه پویش‌های مردمی، کنترل‌های بهداشتی بیشتری را در مبادی ورودی انجام و از ورود هرگونه افراد مشکوک جلوگیری خواهد کرد.

اسدروز گفت: ورود به جزیره در روزه‌های بعد، فقط برای افراد بومی دارای کارت تردد شهروندی و در موارد خاص با بررسی گروه پویش مردمی و ستاد کنترل کرونا و با هماهنگی با بخشدار ویژه خارگ انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مقر شد تا کنترل تردد وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت و دوچرخه در محدوده ناحیه مسکونی صنعت نفت با شدت بیشتری اعمال شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: در خصوص حضور افراد بیمار یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مشاغلی که نیاز ضروری نیست مفاد بخشنامه مقام عالی وزارت نفت توسط شرکت‌های نفتی مدنظر قرارگرفته و اجرایی می‌گردد.

بخشدار ویژه خارگ نیز گفت: در راستای مقابله جدی با شیوع کرونا، ترددهای دریایی در جزیره خارگ ممنوع شد.

محمود رضایی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: جزیره خارگ به عنوان خط مقدم جبهه اقتصاد ایران اسلامی در حال مبارزه جدی با شیوع بیماری منحوس کرونا است.

وی افزود: تاکنون بیش از سه بیمار با علائم بالینی کرونا به همت ستاد کرونا بخش ویژه خارگ برای تشخیص نهایی به بوشهر اعزام شده‌اند که فقط یک بیمار نتیجه تست نهایی آن مثبت اعلام شده و این بیمار نیز سلامتی خود را به دست آورده است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی در بحث ورود مسافرانی که جزیره خارج شده‌اند در بخش وجود دارد و این نگرانی به حق هم بوده است.

وی بیان کرد: اقدامات بسیار مناسبی در حوزه شرکت‌های نفتی به‌ویژه شرکت پایانه‌های نفتی ایران صورت گرفته و حضور مستمر مدیرعامل این شرکت در جزیره نشان از عزم راسخ شرکت‌های انرژی برای شکست این بیماری در خارگ است.

رضایی گفت: با تصمیمات و خرد جمعی صورت گرفته در مدیریت بحران بخش ویژه خارگ تمامی ترددهای مسافری دریایی از روز چهارشنبه ١٣ فروردین‌ماه به مدت پنج روز لغو شد و اداره بندر و دریانوردی خارگ مسئول نظارت بر این روند در حوزه دریانوردی است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر