پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۸۷ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند...
کد خبر: ۶۹۲۳۱
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۸۷ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر تغییری نکرده و ثابت مانده است.

وی تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز جمعه ۱۵ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا الآن به هفت نفر رسیده است اضافه کرد: متأسفانه بیمار خانم ۵۹ ساله که قبلاً نمونه آزمایش کرونایش مثبت اعلام‌شده بود روز گذشته فوت کرده است.

وی بابیان اینکه تا امروز ۵۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۵ نفر) تاکنون ۸۷ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۱ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دکتر کشمیری اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان بوشهر با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

دکتر کشمیری بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هم استانی گرامی لطفاً در صورت مسافرت طی دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar99.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

دکتر کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه حتماً پاسخگوی تماس شماره ۴۰۳۰ باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سر شماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

نظرات بینندگان
خادمی
|
-
|
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
درود و خدا قوت به کلیه  جهادگران  حوزه سلامت خسته نباشید دلاوران سلامت 

 

 

 

 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر