پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۲۳۹
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  از تخفیف و رایگان شدن هزینه بستری ۴۰ درصد از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر سعید کشمیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه بیمارانی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند را بیمه می‌پردازد و فقط ۱۰ درصد کل این هزینه به عهده فرد بیمار است و اگر بیماری توان پرداخت این رقم را هم نداشته باشد، به مددکاری بیمارستان‌ها ابلاغ‌شده که ۱۰ درصد سهم بیمار را مددکاری بپردازند و بیماران کم‌بضاعت رایگان ترخیص می‌شوند.

وی اضافه کرد: فقط ۱۰ درصد هزینه تمام داروها ،آزمایش‌های تشخیصی کرونا خدمات هتلینگ بیمارستانی (تخت روز) به عهده بیمار است.

کشمیری افزود : از ابتدای اسفندماه تا ۱۴ فروردین بیش از سه هزار و ۳۵۲ نفر بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه کرده‌اند که هزار و ۲۵۳ نفر از آن‌ها با تشخیص پزشک بستری و پس از بررسی‌های لازم بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و انجام آزمایش فقط ۱۰۵ نفر آنان تا امروز نمونه آزمایش کرونایشان مثبت شده است.

وی گفت: از بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان بوشهر که بستری‌شده بودند هزار و ۲۰۷نفر از آنان پس از گذراندن طی دوره درمان ترخیص شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود : به ۴۰ درصد از بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان بوشهر تخفیف دادیم یا هزینه بیمارستانشان رایگان کردیم که بی‌سابقه است و ۶۰درصد دیگر نیز توان مالی داشتند و درخواست تخفیف نداده بودند و فقط ۱۰ درصد هزینه را پرداخت کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر