جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۲۴۱
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰

فکرشهر: تقریبا ۴۰ ٪ از بیمارانی که در آمریکا بستری شده اند زیر ۵۵ سال سن دارند و ۲۰ ٪ بین ۲۰ تا ۴۴ ساله بوده اند.  نشریه گاردین این شواهد را با کمک متخصصان ارزیابی کرده است. گزارش‌های اولیه در خارج از چین نشان داد که افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن در معرض خطر Covid-۱۹ خطر بیشتری قرار دارند، اما اطلاعات به مرور تغییراتی کرد و شواهدی نیز درباره ابتلای کرونا در جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، دکتر ادیث براکو سانچز، استادیار بیماری‌های کودکان و مدیر کل بخش پزشکی در بیمارستان کودکان مورگان استنلی، دکتر تیموتی برور، استاد اپیدمیولوژی در دانشکده یو سی ال‌ای و عضو بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان همان دانشکده و دکتر کریستوفر جی ال موری، مدیر موسسه انستیتوی سنجش و ارزیابی سلامت (IHME)، استاد و رئیس علوم سنجش‌های بهداشتی در دانشگاه واشنگتن  در این بررسی گفتگو محور حضور دارند در این گفتگو می‌خوانیم:

آیا جوانان بیشتری نسبت به آنچه انتظار می‌رفت با Covid-۱۹ به شدت بیمار می‌شوند؟

دکتر تیموتی برور: داده‌ها در واقع در بسیاری از کشور‌های مختلف سازگار بوده است. در ابتدا، مردم به میزان مرگ و میر بسیار متمرکز بودند و میزان مرگ و میر در بزرگسالان جوان تقریباً در هر کجا به نظر کم می‌رسید و فکر می‌کنم مردم این را اینگونه تفسیر کردند که  که بزرگسالان جوان آلوده نمی‌شوند یا به شدت بیمار نمی‌شوند. اما پس از آن که اطلاعات بیشتری در مورد بستری شدن افراد  در بیمارستان و میزان شیوع کرونا به دست آمد، ما فهمیدیم که اطلاعات اولیه دقیق نبود.

یک مطالعه جدید در خارج از شنژن چین نشان داد که جوانان به همان اندازه افراد مسن احتمال ابتلا را دارند. اکنون که اطلاعات بیشتری درمورد میزان بستری‌ها مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که بله، بزرگسالان جوان بیماری‌های شدیدی را تجربه می‌کنند. تفاوت بزرگ بین آن‌ها و کهنسالان در میزان مرگ و میر است که در بزرگسالان جوان کمتر است.

دکتر ادیث براکو سانچز: بزرگسالان و افرادی که شرایط پزشکی اساسی دارند، بدون شک بیش از همه تحت تأثیر این بیماری قرار دارند. اما جامعه عمومی آمریکا، به طور کلی، سطح گسترده‌ای از مشکلات سلامت پایه را دارد. از هر ۱۰ کودک این کشور نزدیک به دو نفر چاق هستند. از هر ۱۰ جوان تقریباً چهار نفر چاق هستند و این فقط یک معیار اولیه بهداشت در جامعه آمریکاست. در آمریکا، تمام جمعیت از نظر سلامتی و بهداشتی  کامل نیستند

دکتر کریستوفر جی ال موری: ما با تفسیر بیش از حد نرخ موارد گزارش شده نگرانی‌های جدی داریم، زیرا این نتایج بسیار تحت تاثیر این موضوع است که چه فردی آزمایش می‌شود. در بعضی جا‌ها، مانند ایالات متحده، [اکثر]افراد مسن مورد آزمایش قرار گرفتند؛ بنابراین ما به طور عمده در حال بررسی داده‌های مرگ هستیم. آن چه می‌دانیم این است که میزان مرگ و میر جمعیت [در افراد]زیر ۵۰ سال به طرز چشمگیری پایین‌تر از ۸۰ سال و بالاتر است. تاخیر زیادی در داده‌ها وجود دارد؛ بنابراین ما در مورد موارد تایید شده و فوت اطلاعات زیادی داریم، اما مسئله سن و اطلاعات بستری در این مرحله در معرض تردید است.

چطور مسائل خاص بهداشتی مانند چاقی حساسیت شخص را برای ابتلا به بیماری جدی تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

موری: ما هنوزنمی دانیم. برای درک آن باید داده‌های خاص تری را بررسی کنیم.

آیا میزان مرگ و میر پایین در بین جوانان تابعی از کمبود‌ها است و پزشکان منابع کمتری را به جوانان اختصاص می‌دهند؟

برور: در کل در کشور‌ها تفاوت زیادی در میزان مرگ و میر وجود دارد. در ایالات متحده میزان مرگ و میر حدود ۱.۵ ٪ است. در ایتالیا حدود ۹ ٪ هستند. در کره جنوبی زیر ۱ درصد و در آلمان کمتر از ۰.۵ درصد هستند. برخی از این موارد مربوط به این است که سیستم‌های بهداشت و درمان تحت الشعاع قرار دارد و برخی از تغییرات نیز مرتبط با توزیع سنی جمعیت است. به عنوان مثال ایتالیا نسبت به ایالات متحده یا کره جنوبی جمعیت مسنتری دارد.

آیا بیماری‌های جدی Covid-۱۹ را در کودکان مشاهده کرده اید؟

براشو سانچز: بله، من چند کودک را به بیمارستان فرستادم. مطابق با داده‌های ملی و بین المللی این موضوع دیده شده است. بچه‌هایی که من به بیمارستان اعزام کرده ام، شرایط پزشکی زمینه‌ای داشتند که باعث می‌شود آن‌ها مصون نباشند. شوند. با این حال، درست است که اکثریت کودکان دارای یک بیماری خفیف هستند، برخی از کودکان و نوجوانان نیز دارای یک بیماری بسیار شدید هستند و نمی‌توان به اندازه کافی بر داده‌ها تأکید کرد.

آیا این تغییر اطلاعات حاصل  شیوه تلاش متخصصان بهداشت عمومی برای برقراری ارتباط با مردم است؟

براکو سانچز: دقیقاً مانند هر ویروس دیگر، می‌توان طیف گسترده‌ای از شیوع این ویروس را مشاهده کرد.

در مورد بهبودی و اثرات احتمالی طولانی مدت کرونا چه می‌دانیم؟

برور: روند بهبودی مردم از چیزی که تصور می‌کردیم بسیار طولانی‌تر است. ما باید چشم انداز بلند مدت را ببینیم، یکی از چیز‌هایی که ما از سل آموخته ایم (اگرچه وضعیت بیماری زایی کاملاً متفاوت است)  این است که حتی اگر شما سل را درمان کنید، در بسیاری از مردم آسیب‌های طولانی مدت ریه باقی می‌مانند؛ و این موضوع در Covid-۱۹  بسیار نگران کننده  است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر