پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۶۹۲۴۲
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹

فکرشهر: در حالی که روز به روز، به تعداد قربانیان کرونا در آمریکا و جهان اضافه می‌شود، «بیل گیتس» برای غلبه بر این ویروس در آمریکا، به کمک یک متخصص که با بنیاد بیل و ملیندا گیتس همکاری می‌کند، برنامه‌ای سه مرحله‌ای را پیشنهاد کرده است. گیتس اولین مرحله در برنامه سه نقطه‌ای خود را، رویکرد همگانی برای قرنطینه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است.

به گزارش فکرشهر از دیجاتو، گیتس که در سال 2015 به آمادگی رهبران جهان برای مبارزه با یک بیماری همه‌گیر اشاره کرده بود، قصد دارد با برنامه خود ویروس کرونا را شکست دهد. گیتس در یادداشت خود شرح داده:

«در اینکه ایالات متحده آمریکا فرصت خود برای پیشی گرفتن از ویروس کرونا را از دست داده، هیچ شکی نیست. با این وجود هنوز می‌توان با تصمیم‌گیری‌های مهم با آن مبارزه کرد. انتخاب‌های کنونی ما و رهبران ما، روی زمان فروکش کردن این بحران و همچنین تعداد قربانیان ویروس کرونا تاثیر بسزایی دارد.»

گیتس اولین مرحله در برنامه سه نقطه‌ای خود را، رویکرد همگانی برای قرنطینه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است. به اعتقاد مدیرعامل سابق مایکروسافت، عدم قرنطینه برخی ایالت‌ها یک فاجعه است. گیتس در این زمینه اعلام کرده:

«مردم می‌توانند به راحتی در ایالت رفت و آمد کنند، پس ویروس هم می‌تواند. رهبران کشورهای مختلف باید مردم را قرنطینه کنند تا میزان ابتلا کاهش پیدا کند. شاید در تمام آمریکا نزدیک به 10 هفته طول بکشد تا آمار مبتلایان نزولی شود. هرگونه سردرگمی در این مرحله، می‌تواند مشکلات اقتصادی را افزایش دهد، شانس بازگشت ویروس را افزایش دهد و باعث مرگ افراد بیشتری شود.»

هم‌بنیانگذار مایکروسافت از دولت فدرال درخواست کرده روند آزمایش‌ها را تسریع بخشد و با ایجاد سیستمی، مشخص کند کدام افراد باید در ابتدا آزمایش شوند. کارمندان مراکز بهداشتی و افرادی که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، باید زودتر از سایر افراد مورد آزمایش قرار بگیرند. با توجه به این موضوع، مرحله دوم انجام آزمایش روی مردم با بیشترین علائم و افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، خواهد بود.

مرحله سوم و پایانی، پیدا کردن درمان و توسعه واکسن کرونا با توجه به اطلاعات جمع‌آوری شده است. بیل گیتس از رهبران درخواست کرده با عدم انتشار غلط به آن‌ها کمک کنند.

تا به امروز نزدیک به 190 هزار نفر در ایالات متحده آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان این ویروس از 4000 نفر عبور کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر