شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۲۵۱
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد که وی پس از منفی‌بودن جواب چند آزمایش کرونا، از قرنطینه خارج شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، خبرگزاری آناتولی، «استفان زیبرت» در نشست خبری در برلین گفت که در راستای توصیه انستیتو «روبرت کُخ» مرکز کنترل این بیماری در آلمان، مرکل به قرنطینه دو هفته ای خود پایان داد و امروز (جمعه) به محل کار خود در دفتر صدرات فدرال بازمی گردد.

سخنگوی مرکل یادآور شد که صدراعظم آلمان اکثر جلسات برنامه ریزی شده خود را با مقام های محلی و ملی و همچنین شرکای بین الملی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می کند.

جواب سومین آزمایش کرونای مرکل در روز دوشنبه نیز منفی بود.

آلمان پس از ایتالیا و اسپانیا، سومین کشور اروپایی است که کرونا در آن به شدت شیوع یافته است.

براساس تازه ترین آمارهای ارائه شده از سوی مقام های محلی، شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان در روز جمعه به یک هزار و ۱۱۱ نفر رسید، در حالی که در مجموع ۸۵ هزار نفر در این کشور به بیماری کووید – ۱۹ مبتلا شده اند.

آلمان قصد دارد به منظور جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا، نظارت بر مرزهای خود را افزایش دهد و مسافران ورودی از راه های هوایی را وادار به پذیرش قرنطینه کند.

طبق پیشنهادهای جدید، تنها مسافرانی از لهستان، جمهوری چک، بلژیک و هلند اجازه ورود به آلمان را دارند، که دلایل قابل قبولی داشته باشند، به عنوان مثال افرادی باشند که همه روزه از مرزهای این کشورها وارد آلمان می شوند. آلمان پیش تر محدودیت های مشابهی را در مورد اتریش، فرانسه، سوئیس، لوگزامبورگ و دانمارک به اجرا گذاشته بود.

همچنین دولت‌های مرکزی و فدرال آلمان چهارشنبه‌ هفته جاری اعلام کردند که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های اعمال شده در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی را تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین ماه) تمدید می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر