جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۲۵۴
جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر افزایش تولید در صنایع مختلف استان بوشهر، از جمله مواد معدنی، کشاورزی، آبزی پروری از افزایش تولید میگوی پرورشی از ۲۳ هزار تن به ۵۳ هزار تن در سال خبر داد .

به گزارش فکرشهر، علی درویشی در گفت‌وگو با تسنیم، با گرامیداشت سال «جهش تولید» و با قدردانی از اقدامات مدبرانه و ارزشمند مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» اظهار داشت: در این راستا در سازمان برنامه و بودجه کشور و در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اقدامات مهمی تدوین و عملیاتی شده است.

وی، از تشکیل ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه  کشور خبرداد و بیان کرد: از 2 فروردین  نخستین جلسه شکل‌گیری ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه کشور شکل گرفت و  تاکنون 4 جلسه تشکیل شده  که تصمیمات آن در استان‌ها از جمله بوشهر به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه ظرفیت‌های تولیدی استان بوشهر احصا شده است گفت: بیشترین تاکید بر روی ظرفیت‌هایی تولیدی با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان  و قابلیت‌‌هایی که  در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن  است که در تولید جهش ایجاد شود.

درویشی با تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع پایین دستی نفت و گاز استان بوشهر افزود: علاوه بر این قابلیت‌ها، اجرای 37 پروژه اقتصاد مقاومتی مختص سال 1399 و مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور است که بتوان با راهبری مجموعه اقداماتی دستگاه‌‌های اجرایی  جهشی در تولید در استان بوشهر فراهم شود.

وی، مجموع ارزش  تولید کالا و خدمات   استان بوشهر را  87 هزار میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این تولیدات معادل 5.2 درصد مجموع تولیدات کل کشور است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر افزایش تولید در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و آبزی‌‌پروری خاطر نشان کرد: در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای اقدمات مهمی انجام شده به گونه‌ای که سطح زیرکشت گلخانه‌های استان بوشهر از 130 هکتار به 300 هکتار افزایش یافته که 90 هکتار آن در سال گذشته محقق شده است.

درویشی با بیان اینکه امسال برای افزایش سطح گلخانه‌ها در استان بوشهر هدف گذاری شده است تصریح کرد: با بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها ضمن افزایش تولید محصولات و تامین مایحتاج داخلی، زمینه صادرات این محصولات به دیگر کشورها فراهم می‌شود.

وی، با بیان اینکه برای جهش تولید در صنایع معدنی و صادرات آن برنامه‌ریزی شده است افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی ظرفیت‌های مهمی برای استان بوشهر تدوین شده که تولید آب از تاسیسات آب شیرین‌کن از آن جمله است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استان تصریح کرد: با بهره برداری از 5 هزار مترمربع فضایی که برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده و به‌زودی افتتاح می‌شود شاهد جهش قابل توجهی در این عرصه  خواهیم بود.

درویشی  ارزش تولید محصولات شرکت‌های دانش بنیان کشور را سالانه 120 هزار میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: در کل کشور بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان وجود دارد که ارزش تولید سالانه این شرکت‌ها  120 هزار میلیارد تومان است که برای نقش آفرینی این شرکت‌‌ها به صورت مستقیم در اقتصاد استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی وجود دارد.

وی، یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را تولید محصولات آبزی‌پروری دانست و خاطر نشان کرد: یکی از محصولات این حوزه تولید میگوی پرورشی است که ان‌شالله با برنامه‌ریزی  انجام شده تولید این محصول  با بهره برداری از سایت‌هایی که  در پهنه ساحل 937 کیلومتری خلیج فارس استان بوشهر قرار دارد افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده  شاهد جهش تولید در عرصه میگوی پرورشی استان بوشهر از 23 هزار تن به 53 هزار تن و افزایش صادرات آن خواهیم بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر