جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۹۳۱۶
يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد در صف اول فعالیت‌ها در حوزه مبارزه با کرونا قرار دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمد مظفری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد نقش بسیار مهمی را در راستای مقابله با شیوع کرونا، تأمین نیازها و اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه داشته‌اند.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد نیز پا به پای سازمان‌ها و نهادهای امدادی و پزشکی و دیگر گروه‌های مردمی و داوطلب در عرصه سلامت جامعه و مقابله با این ویروس حضور یافته و تاکنون منشأ خدمات ارزنده‌ای به جامعه شده‌اند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر تصریح کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در استان و بسیج عمومی برای مقابله با آن ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد برای حضور مؤثر در این خصوص انجام شد.

وی افزود: در پی استقرار نیروهای هلال احمر در مبادی ورودی و خروجی شهرها، سازمان‌های مردم با مشارکت و همراهی در قالب نیروهای هلال احمر کمک بسیار خوبی در کنترل ورودی‌های استان داشتند.

تولید لوازم بهداشتی

مظفری با اشاره به کمبودهایی که بعضاً در امر تهیه و توزیع ماسک و دیگر اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا وجود داشت، افزود: ۱۵ سمن استان بوشهر از روزهای اول شیوع کرونا به صورت اختصاصی در زمینه ساخت و تولید ماسک، انواع دستکش، شیلد، گان، لباس مخصوص استریل شده پزشکان بیمارستان‌ها، آستین بهداشتی و توزیع میان کادر درمانی فعالند.

وی بیان کرد: ۱۸ سمن نیز در زمینه تهیه پد الکلی، دستکش، ژل ضد عفونی کننده و الکل و توزیع میان کودکان کار، بیماران سرطانی، دیابتی، سالمندان و عموم مردم اقدام‌های مؤثری انجام داده‌اند.

مظفری با بیان اینکه ضد عفونی کردن و گندزدایی از معابر و اماکن عمومی، در کاهش ابتلاء به این ویروس نقش به سزایی دارد، از مشارکت بیش از ۲۰ سمن در این زمینه خبر داد و گفت: این سمن‌ها با مشارکت گروه‌های سازمان یافته بسیج شبانه روز به این کار مشغولند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی بوشهر با بیان اهمیت بسیار زیاد اقدامات فرهنگی در راستای آگاهی رسانی عمومی در زمینه ویروس کرونا، اظهار داشت: تعداد ۴۰ سازمان مردم نهاد استان بوشهر در زمینه تولید محتوا و انتشار پوسترهای آموزشی و آگاه سازی، روانشناسی و توصیه‌های مراقبتی، راه اندازی پویش‌ها و هشتک ها فعالیت دارند.

اجرای برنامه‌های فرهنگی

وی از برگزاری جشنواره تئاتر غیر حرفه‌ای و مجازی، نمایشگاه عکس «تأثیرات ویروس کرونا در خانه و خانواده»، انجام مسابقه‌های خانوادگی، کتابخوانی، سبزه آرایی، بازی‌های خانگی، مسابقه پخت شیرینی خانگی و غذاهای مقوی، تهیه نماهنگ و ویدئوهای آشپزی و شیرینی پزی در خانه، مسابقه ویدئویی در مورد شستن درست دست‌ها برای کودکان، آموزش تهیه خمیر بازی خانگی در فضای مجازی، تهیه و انتشار استیکر، تهیه انیمیشن، انتشار مطالب روحیه بخش در جهت آرامش بخشی به جامعه، انتشار موشن‌های یک دقیقه‌ای، راه اندازی پویش‌ها، هشتک های رسانه‌ای در فضای مجازی، انجام ورزش‌های بر خط (آنلاین) و اجرای طرح «ورزش در خانه با خانواده»، ارائه مشاوره‌های تلفنی و حضوری به منظور مدیریت اضطراب و ایجاد آرامش و رعایت اصول بهداشتی خبر داد.

تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی

مظفری، جمع آوری وجوه نقدی و تهیه بسته‌های بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند، تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی به خانواده‌های دارای کودکان مبتلا به سو تغذیه، توزیع بسته‌های ارزاق میان نیازمندان، تهیه و خرید مواد اولیه برای سالمندان، توزیع بسته‌های بهداشتی میان کودکان کار و خانواده‌هایشان و پخش کتاب گویا میان خانواده‌های نیازمند را از دیگر اقدامات انجام گرفته طی این مدت برشمرد.

وی گفت: با همدلی و مشارکت بیش از پیش همه اقشار مردم و همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و نهادهای اجتماعی و گروه‌های مردمی، ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

مظفری افزود: در این زمینه نیز تعداد ۱۵۰ سازمان مردم نهاد نیز طی فراخوانی از مردم فهیم استان درخواست کردند با رعایت نکات بهداشتی به دستورها و مواردی که از سوی مراجع ذیربط اعلام می‌شود، تبعیت کنند تا زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر