جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: رئیس کمیسیون اداری و مالی شهرداری برازجان گفت: در هشتمین جلسه کمیسیون اداری مالی شورای اسلامی شهر برازجان که با موضوع بررسی و تطبیق پست های مستخدمین شهرداری با چارت سازمانی و طرح تفصیلی اداری در رابطه با عملکرد وضع موجود و تراز آماری نیروی انسانی شهرداری برگزار شد، پیرامون پست سازمانی نیروها و لزوم شایسته سالاری در شهرداری بحث شد...
کد خبر: ۷۰۶۸۰
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۲

فکرشهر: رئیس کمیسیون اداری و مالی شهرداری برازجان گفت: در هشتمین جلسه کمیسیون اداری مالی شورای اسلامی شهر برازجان که با موضوع بررسی و تطبیق پست های مستخدمین شهرداری با چارت سازمانی و طرح تفصیلی اداری در رابطه با عملکرد وضع موجود و تراز آماری نیروی انسانی شهرداری برگزار شد، پیرامون پست سازمانی نیروها و لزوم شایسته سالاری در شهرداری بحث شد.

وحید مصدق در گفت وگو با «فکرشهر»، توضیح داد: در این جلسه، آقای شریفی ـ مسوول امور اداری ـ توضیحاتی در خصوص چارت سازمانی شهرداری برازجان ارائه داد و گفت که در حال حاضر تعداد 86 نفر نیروی رسمی، 27 نفر پیمانی، 31 نفر قراردادی، 239 نفر کار گر قراردادی، 195 نفر کارگر کارتی، دو نفر مشاورو 34 نفر کارگر رسمی در شهرداری مشغول به کار هستند؛ همچنین این اداره دارای 238 پست کارمندی است که از این تعداد، 119 نفر ستادی، 64 نفر آتش نشانی، 24 نفر حمل و نقل، 16 نفر فضای سبز و 15 نفر پسماند هستند.

مصدق گفت: موضوع بعدی این جلسه، شرایط احراز پست سازمانی برای معاونین و مدیران شهرداری بود.

این عضو شورای اسلامی شهر برازجان افزود: طبق قانون، انتصاب معاونین در شهرداری باید در شورای اداری و استخدامی مطرح و شرایط احراز پست برای فرد مصوب شود که متاسفانه بعد از گذشت بیش از سه سال، هنوز برای برخی معاونین، شرایط احراز پست مصوب نشده است و عنوان پست سازمانی آنان، کارشناسی های دیگری است و حضور آن ها، تخلف از قانون و مقررات ادارای است، زیرا طبق تبصره 2 ماده 23 آیین نامه استخدامی کارکان شهرداری های کشور، انتصاب مستخدمان شهرداری و سازمان های وابسته در غیر رسته مربوط مستخدم ممنوع است ولی ‌در صورت نیاز و داشتن شرایط احراز شغل پیشنهادی می توان با رضایت مستخدم و موافقت شورا او را در رسته دیگر منصوب نمود.

وحید مصدق ادامه داد: حتی برخی موارد، مدرک تحصیلی افراد غیر مرتبط است و مطابق با پست سازمانی نیست در حالی که یکی از موارد ضروری جهت شرایط احراز پست، هم خوانی مدرک تحصیلی با پست سازمانی است.

رئیس کمیسیون اداری مالی شورای اسلامی شهر برازجان با تاکید بر اجرای صحیح قوانین و مقررات اداری به منظور رعایت اصل شایسته سالاری تصریح کرد: نتایج اجرای صحیح قوانین و مقررات اداری و همچنین رعایت اصل شایسته سالاری جهت مدیریت صحیح نیروی انسانی، ارائه خدمات مطلوب تر و مدیریت بهتر هزینه ها و درآمد ها خواهد بود.

شهردار ملزم به گرفتن استعلامات معاونین و ارائه به شورا شد
رئیس کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر برازجان، شایسته سالاری را یک اصل مهم خواند و اعلام کرد: در آن جلسه، از شهردار خواستم که ظرف روزهای پیش رو در خصوص معاونین از شورای اداری و استخدامی و همچنین سازمان شهرداری ها استعلامات لازم را برای هر فرد جداگانه اخذ و به شورا اعلام نماید؛ در صورتی که شرایط احراز پست سازمانی بر طبق قانون به فردی تعلق نگیرد، گزینه ای دیگر جهت تصدی پست مورد نظر که دارای شرایط لازم نیز باشد باید هرچه سریع تر معرفی شود.

به وضعیت نیروهای غیر فعال در در شهرداری برازجان رسیدگی شود
وحید مصدق گفت: در این جلسه از وضعیت بعضی از نیروهای شهرداری که غیر فعال شده اند نیز انتقاد کردم و در این خصوص مقرر شد شهردار نسبت به این نیروها و استفاده بهینه از این نیروها نیز تصمیماتی اتخاذ و نتایج اقدامات انجام شده را به شورا گزارش نماید.

وی افزود: در پایان جلسه مقرر شد شهرداری ظرف بیست روز آینده در خصوص ارتقا و بهره وری بیشتر سیستم اداری و نیروی انسانی در شهرداری لایحه ای تنظیم و به کمیسیون اداری و مالی جهت بررسی  ارائه دهد؛ همچنین، استعلامات لازم در خصوص شرایط احراز پست سازمانی برای معاونین و مدیران سازمان ها از شورای اداری و استخدامی اخذ و به شورا ارسال نمایند.

به گزارش «فکرشهر»، در این جلسه، مسوول اسبق امور اداری شهرداری خارگ،  شهردار برازجان، معاون اداری و مالی شهرداری برازجان و مسوول اداری شهرداری به عنوان میهمانان جلسه حضور داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر