جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۷۲۸
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر از آغاز ساماندهی بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اجرایی شده که نقش مهمی در زیرساخت‌های گردشگری دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمدحسین ارسطوزاده در بررسی روند اجرای طرح‌های گردشگری با تاکید بر رعایت دستورالعمل وزارت بهداشت در مقابله با کرونا اظهار داشت: برای حفظ سلامتی مردم  و مصون ماندن از ویروس کرونا کماکان ارائه خدمات گردشگری با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

وی از آغاز ساماندهی بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: ساماندهی بافت تاریخی بوشهر با اعتبار 20 میلیارد تومان آغاز شده که بخشی از این اعتبار تاکنون جذب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر اضافه کرد: این ساماندهی که از گذر تاریخی رفیعی تا رشیدی شامل می‌شود  از ابتدای اردیبهشت امسال عملیات اجرایی آن آغاز شده  که امیدواریم تا پایان نیمه  نخست  امسال به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: عملیات اصلی و فنی در این پروژه شامل کف سازی گذرها ، ساماندهی تاسیسات شهری و مرمت 50 پلاک مسکونی موجود در بافت است که در مجاورت گذر قرار گرفته‌اند.

ارسطو زاده با بیان اینکه گذر یاد شده در بافت بوشهر به محور ساحلی متصل است گفت: به همین منظور طراحی و راه اندازی آن در حال انجام است تا در کنار حوزه تخصصی احیا، گردشگری نیز تحت تاثیر این حرکت قرار بگیرد.

وی هدف  از اجرای این طرح‌ها در حوزه میراث فرهنگی را حفظ ابنیه‌های تاریخی دانست و افزود: با مرمت و راه اندازی و استفاده بهینه از این بناها، به بهبود فضا و مبلمان شهری کمک می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر یکی از کارهای مهم حوزه صنایع دستی استان را راه‌اندازی خانه صنایع دستی در عمارت مبارکی دانست و گفت : صنایع دستی یکی از ارکان جهش تولید در این اداره کل است و نیاز مبرم به ایجاد فضای تخصصی کارگاهی دارد تا این مهم اتفاق بیفتد.

ارسطوزاده خاطرنشان کرد:با ساماندهی محور بافت تاریخی مشاغل متعددی ایجاد می‌شود در حوزه گردشگری و معرفی صنایع دستی برای فروش و حمایت از صنعتگران موضوعی غیرقابل انکار است که با راه‌اندازی خانه صنایع دستی در عمارت تاریخی مبارکی این موضوع تحقق می‌یابد.

وی تصریح کرد: برای راه اندازی این فضا 2 میلیارد تومان پیش بینی شده و در طول گذر 300 متری بافت تاریخی انجام می‌شود که بی تردید در رونق صنایع دستی و احیای هنرهای دستی استان نقش مهمی دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر