جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به مبارزه جدی با زمین‌خواری در استان گفت: از اجرای قانون و طرح خروج پادگان‌های نظامی از شهرها به ویژه مرکز استان بوشهر استقبال می‌شود...
کد خبر: ۷۰۸۷۰
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: معاون عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به مبارزه جدی با زمین‌خواری در استان گفت: از اجرای قانون و طرح خروج پادگان‌های نظامی از شهرها به ویژه مرکز استان بوشهر استقبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، مهرداد ستوده در نخستین نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری در استان بوشهر اظهار داشت: سیاست نظامیان نیز خارج کردن پادگان‌ها از شهرها است در این ارتباط از آزاد شدن اراضی استقبال می‌شود زیرا روی سهم شهر و دولت مصرانه می‌ایستیم و با چانه‌زنی حداکثری سهم دولت را می‌گیریم.

وی موضوع خروج پادگان‌های نظامی به خارج شهرها تنفسی برای شهر بوشهر است که با مشکل زمین مواجه است بیان کرد: از نهادهای نظامی دعوت می‌شود تا موضوع با آن‌ها به بررسی گذاشته شود.

ستوده بابیان اینکه قانون‌گذار در حوزه معاونت عمرانی استانداری بحث ستاد مبارزه با زمین‌خواری و تغییر غیرقانونی کاربری پیش‌بینی کرده است که تا امروز در استانداری تشکیل نشده بود ادامه داد: امروز این ستاد با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دستگاه‌های نظارتی، بازرسی، قضائی، انتظامی و اطلاعاتی تشکیل شد.

وی بیان کرد: نشست‌های این کارگروه هر ۳ تا ۴ هفته یک‌بار به صورت منظم برگزار خواهد شد و نخستین نشست آن نیز مصوبه‌های خوبی داشت.

ستوده ادامه داد: تصمیم بر این است تا شماره تلفن‌های راه و شهرسازی و منابع طبیعی که در حوزه شهری و روستایی به ترتیب ۱۶۵۶ و ۱۵۰۴ و تغییر کاربری حوزه‌های غیرشهری که مربوط به امور اراضی با شماره ۱۳۱ است اطلاع‌رسانی گسترده شود.

تقویت اهرم‌های پیشگیری

وی با بیان اینکه امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم و مبارزه موفقی با زمین‌خواری در استان بوشهر داشته باشیم گفت: از اجرای قانون و طرح خروج پادگان‌های نظامی از شهرها به ویژه مرکز این استان که اراضی زیادی در اختیار آن‌ها است، استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه مقررشده دستگاه‌های اجرایی مرتبط متولی اراضی دولتی در استان بوشهر به‌طور مستمر به دبیرخانه دفتر فنی استانداری گزارش دهند.

ستوده گفت: در سال جاری دستور کار این است که چند مورد بزرگ زمین‌خواری در حوزه شهری و غیرشهری پیگیری شود تا کمبودهای این مسیر را شناسایی و با تعامل نزدیک با شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان به اهداف تعریف‌شده دسترسی پیدا کنیم.

وی افزود: در این ارتباط نیروهای حقوقی دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند و مقدار زیادی از پرونده‌ها در دستگاه قضا مشغول رسیدگی است که در این زمینه تلاش می‌شود کیفیت کار و سرعت رسیدگی بالا برود تا بیشتر قدرت پیشگیری تقویت شود و مقابل کار انجام‌شده قرار نگیریم و پس‌ازآنکه فردی زمینی را متصرف شد به دنبال خلعید آن باشیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: چنین رویکردی اهرم‌های پیشگیری قوی می‌طلبد تا بتوانیم با نظارت مستمر از ورود زمین‌خواران جلوگیری کنیم.

وی بابیان اینکه در سنوات گذشته سودجویان و زمین‌خواران خیلی راحت سند تک برگ می‌گرفتند عنوان کرد: در شهر برازجان استان بوشهر گزارش‌های مستندی ارسال‌شده که سودجویان خیلی راحت، رودخانه‌های خشک فصلی و دره‌ها را پر می‌کنند و می‌فروشند.

جلوگیری از واگذاری زمین خارج از طرح آمایش

ستوده بابیان اینکه موارد زمین‌خواری در بخشی از شهر کنگان و حوزه روستایی شمال استان بوشهر نیز دیده‌شده که در این ارتباط وظیفه داریم تا حد توان از زمین‌های دولتی صیانت کنیم اضافه کرد: در این مسیر باید به سمتی حرکت کرد که با مشخص شدن متر و معیار مشخص میزان کارکرد هر دستگاه به خوبی مشخص شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: واگذاری زمین خارج از طرح آمایش استان بوشهر نباید صورت گیرد مگر در حوزه گردشگری زیرا درجاهایی زمین‌هایی واگذارشده که با فعالیت غیرمنطقی نفس کشیدن برای مردم تنگ‌شده است.

وی اظهار داشت: در این ارتباط باید متناظر با کارگروه استانی مبارزه با زمین‌خواری بوشهر کارگروه متناظر آن در شهرستان‌های این استان نیز تشکیل شود.

ستوده ادامه داد: در حوزه حریم ۶۰ متری دریا نیز حساسیت بالایی وجود دارد کما اینکه از سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز استقبال می‌شود زیرا دریا منبعی است که می‌تواند در بحث اشتغال و درآمد پایدار نقشی بسیار مهم ایفا کند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: حتی در سواحل نیز درصدد تعریف بسته‌های گردشگری هستیم تا سرمایه‌گذاران به این حوزه ورود کنند و مردم نیز بتوانند از سواحل استفاده باکیفیت داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر