چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فردین خورشیدیان با کسب ۶ رای موافق شهرداربندر بوشهر شد...
کد خبر: ۷۰۸۹۰
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: فردین خورشیدیان با کسب ۶ رای موافق شهرداربندر بوشهر شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در  نشست دوشنبه‌شب شورای شهر بوشهر فردین خورشیدیان، احمد بارگاهی،  فرخ بنه‌گزی و اعظم صمصامی چهار کاندیدی تصدی سمت شهرداری بودند که به تشریح برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.

میلاد عباس‌زاده، محمد نجفی و سیامک احمدی سه گزینه دیگر تصدی سمت شهرداری بوشهر بودند که در نشست تشریح برنامه‌ حاضر نشدند.

عبدالخالق برزگرزاده، مهرزاد آسایش و اکبر توسلی سه عضو غایب شورا در این نشست بودند.

خورشیدیان که پیش از این معاون شهرسازی شهرداری بوشهر بود در ۱۴ خردادماه ۹۷ نیز در مقطعی به عنوان‌ سرپرست شهرداری بوشهر انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در حاشیه این نشست گفت: از همکاری که با وجود تریبونی به نام شورا، قهر می‌کند و از فضای شبکه‌های اجتماعی شورا را به حاشیه می‌برد بسیار ناراحتیم.

ابوذر دهدار افزود: شبکه‌های اجتماعی تریبون شهروندان است که از این فضا مشکلات‌شان را اعلام می‌کنند نه اعضا شورا که رسانه ها هم در کنار خود دارند و در شورا حضور نمی‌یابند.

وی عنوان کرد: چرا عضو شورا با شلوغ کاری و ایجاد حاشیه برای شورا، شعور اجتماعی را به بازی می گیرد؟ خوب است بگوئیم این عضو محترم شورا برای انتخاب شهردار به چند گزینه امضا داده و بعد بدقولی کرده است.
دهدار ادامه داد: بدعهدی این است که یک عضو شورا بیاید و دست به هر کاری بزند تا در شورای بعدی بتواند رای مردم را بگیرد. 

وی گفت: مذاکره حق هر نماینده پارلمان شهری است هیچ ایرادی هم ندارد که قبل از انتخاب شهردار، عضو شورا رایزنی کند تا کمتر وقت شورا گرفته شود.

دهدار ادامه داد: سه سال دندان روی جگر گذاشتم و بدعهدی‌های زیادی هم دیدم اما سکوت کرده‌ام مردم آگاه باشند هیچ قول و عهدی با کسی نبسته‌ام اما اگر مجبور شدم خیلی مسائل را خواهم گفت.

وی گفت: بارها خواهش کردم که شان شورا را رعایت کنید و مانند اپوزیسیون در شورا نشوید  حالا که نماینده مورد نظرتان را نتوانسته‌اید شهردار کنید دست به هر کاری نزنید هر چند که سعی می‌کنید با آبروی من بازی کنید.

دهدار افزود: اگر به دمکراسی اعتقاد دارید، قهر نکنید و شان شورا که به عنوان نماینده مردم هستیم را نگه دارید.

سید نورالدین امیری شهردار سابق بوشهر یکشنبه شب (۱۵ اردیبهشت) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بوشهر درخواست کتبی استعفای خود از این سمت را به این شورا تقدیم کرد که با رای اعضا با استعفایش موافقت شد.

 گفتنی است امیری ۲۴ فروردین ماه سال جاری نیز استیضاح شد که پس از گرفتن رای اعتماد دوباره در سمت خود ابقا شد.

سید نورالدین امیری شهریور ۹۷ با رای اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر به عنوان شهردار این بندر انتخاب شد.

وی داری مدرک کارشناسی ارشد شهرسازی، دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری است و اکنون عضو هیات علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه خلیج فارس بوشهر است.

  امیری پیش از این  شهردار خورموج (از سال ۷۹ تا ۸۱)، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر (از ۸۳ تا ۸۵)، مدیر خدمات شهری منطقه ویژه پارس ۲ در کنگان (از ۸۵ تا ۸۸) و مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان (از ۹۳ تا ۹۵) بوده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر