شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۹۱
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۴۸۵ هکتار زمین ملی که توسط زمین‌خواران تصرف‌شده بود در قالب ۴۴ پرونده در مناطق مختلف استان بوشهر آزاد شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی منابع طبیعی، غلامرضا منتظری عصر دوشنبه در نشست کارگروه مبارزه با زمین‌خواری استان بوشهر اظهار داشت: پیشگیری از زمین‌خواری در اولویت برنامه‌های امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با همکاری دستگاه‌های قضائی است.

وی مبارزه با زمین‌خواری را یکی از مأموریت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و تأکید کرد: در این راستا تلاش شده با همکاری دیگر دستگاه‌ها به هیچ‌یک از سودجویان اجازه تصرف زمین‌های دولتی داده نشود.

منتظری بابیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۲۳۹ پرونده حقوقی و کیفری زمین‌خواری تشکیل‌شده گفت: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۱ پرونده حقوقی و یک هزار و ۳۸ پرونده کیفری در دستگاه قضای استان تشکیل‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به احکام صادره پرداخت و خاطرنشان کرد: سال قبل ۱۵۰ فقره احکام زمین‌خواری به میزان یک هزار و ۵۳۲ هکتار صادر شد که ارزش اقتصادی آن‌ها ۲۰۴ میلیارد ریال است.

منتظری پرونده‌های کیفری رفع تصرف‌شده را ۴۴ فقره دانست و تصریح کرد: با صدور احکام از سوی دستگاه قضا، ۴۸۵ هکتار زمین ملی که توسط زمین‌خواران تصرف‌شده بود در قالب ۴۴ پرونده در مناطق مختلف این استان از دست آنان خارج و در تملک دولت قرار گرفت.

وی، به پرونده‌های خلعید شده پرداخت و بیان کرد: با تشکیل ۳۲ پرونده اراضی ملی متصرفی، ۴۸۵ هکتار از اراضی ملی استان از متصرفان خلعید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بابیان اینکه ۵ هزار پرونده کمیسیون ماده واحده هم تکمیل و در نوبت رسیدگی است گفت: ۱۴ فقره پرونده نیز در حوزه حریم ۶۰ متری دریا تشکیل‌شده که سه فقره رأی به نفع دولت صادرشده و ۱۱ فقره در حال رسیدگی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر